Áfa, számlázás a NAV szakértőjével – Új kötelező elektronikus adatszolgáltatás, egyéb változások

2018-ban több területen módosul az Áfa törvény!

2018. július 1 -től életbe lép az ELEKTRONIKUS ADATSZOLGÁLTATÁS A SZÁMLÁK ADATAIRÓL. Ez óriási feladatokat ró a számlázó rendszerek kialakítóira, valamint a könyvelőkre is. Az adatszolgáltatásnak “haladéktalanul”, de legfeljebb 24 órán belül kell megtörténnie. Ezzel párhuzamosan a kibocsátott számlákról 2018. július 1-től az összesítő jelentés korábbi módja megszűnik, az új szabályozást kell figyelembe venni.

Jöjjön el konferenciánkra, és ismerje meg részletesen a változásokat!

2018. január 29.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hotel Hungaria City Center****

Előadó(k)

Főbb témakörök

  • Az elektronikus adatszolgáltatás szabályai – számlázóprogramok online bekötése a NAV-hoz – nyomdai számlákra vonatkozó adatszolgáltatás – kiket terhel a kötelezettség és milyen számlákra vonatkozik? – Mely adatokról kötelező és melyekről nem? – Technikai szabályok – Értékhatár alatti számlák kezelése – A számlák ellenőrző kódja – A többi adatszolgáltatással való összefüggés (belföldi áfa összesítő, PTGSZLAH adatszolgáltatás, Nyilatkozat a fordított adózású gabona és vas- acéltermékekről stb)
  • A belföldi áfa összesítő jelentés új szabályai – a befogadott számlákról beadandó tételes és az összevont adatszolgáltatás – előleg és végszámla kezelése – a számlakorrekciók kezelése, módosítási láncok – gyűjtőszámla, időszaki elszámolás – Mi az összefüggés az elektronikus adatszolgáltatással?
  • Áfa kulcs csökkenések (étkezőhelyi vendéglátás, internetszolgáltatás stb)
  • Az általános forgalmi adót érintő eljárási szabályok beépítése az Áfa törvénybe (Ingatlan bérbeadás és ingatlan értékesítés adókötelessé tétele, viszonteladó, mezőgazdasági tevékenység esetén az általános szabályokra vonatkozó választás, az áfa státusz visszamenőleges módosítása, közösségi adószám szükségessége stb.)
  • Egyéb áfa változások
  • Újdonságok az ingatlan áfában. Új ingatlan fogalom mely ügyletekre van hatással? Milyen hatással van az építőiparnál felmerülő fordított adózásra és a bérbeadás áfa minősítésére az új ingatlan fogalom, az ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatások új fogalma, az ingatlan fekvésének helyén adózó szolgáltatások. – Az ingatlan értékesítésének és az ingatlan bérbeadásának a szabályai (adókötelezettség, adómentesség, fordított adózás) – az egyes ingatlan kategóriák (építési telek, lakóingatlan, félkész, új ingatlan, beépítetlen ingatlan, stb) jelentése és helyes adózása – az 5%-os adókulcs feltételei a lakóingatlan értékesítésénél
  • Az időszaki elszámolás (folyamatosan teljesített) ügyletek gyakorlati alkalmazási problémái – Mikor fordul elő az előleg számla és hogyan lehet kiküszöbölni? Hogyan kell számlázni, ha a folyamatos teljesítésű ügylet egyben fordított adózású is? A folyamatos teljesítés és a pénzforgalmi adózás – Hogyan kell kezelni az utólagos helyesbítéseket, számlakorrekciókat, pótlólagos kiszámlázásokat a folyamatos teljesítésű (időszakos elszámolású) számláknál? – Bérleti díj és közüzemi költség kiszámlázása külön számlán – gyakorlati példák
  • Az ingyenes ügyletekről minden – Mikor áfás az ingyenes termékátadás és mikor az ingyenes szolgáltatásnyújtás? – az adókötelezettség feltételei, a mentesülés feltételei, bizonylatolás, adóalap, adóösszeg, 100%-os engedmény, értékesítéshez adott ingyen termék, szolgáltatás, dolgozóknak ingyen vagy áron alul adott juttatások – áruminta, kis értékű ajándék, közcélú adomány – mely ügyleteknél lehet vizsgálni a vállalkozásidegen célt és az mit jelent? – a helyes számlázási szabályok az áfás és a nem áfás ingyenes ügyleteknél
  • Számlázási szabályok – Belföld/Külföld – Előleg, foglaló, óvadék, kártérítés, kártalanítás, kötbér, bánatpénz, kompenzálás, csere ügylet kezelése, számlázása – Számlakorrekciók, meghiúsulások, visszáruk, visszaszámlázások
  • Teljesítési hely szabályok – Milyen feltételekkel számlázhatunk áfa nélkül külföldinek szolgáltatást? És melyek a feltételek, ha terméket szeretnénk áfa nélkül számlázni?
  • Milyen feltételekkel állítható ki a gyakorlatban elektronikus számla? A PDF-ben kiállított és befogadott számla helyes kezelése
  • Konzultáció

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel 20.930 Ft/fő + ÁFA,  ha jelentkezése  2018. január 25-ig érkezik be hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

További rendezvényeink