AZ ÚJ EURÓPAI ADATVÉDELMI SZABÁLYOZÁS

A GDPR hazai alkalmazása 2 napban

Amit ma meg tehetsz, ne halaszd holnapra!

 

Nyakunkon a GDPR, jövő májustól eddig soha nem látott mértékű védelmet kapnak a személyes adataink. Felkészültek erre a hazai vállalkozások?

Az új európai adatvédelmi rendeletet 2018. május 25-től kötelezően alkalmazni kell egész Európában. Alig több, mint egy éve van a hazai vállalatoknak arra, hogy megfelelő módon alkalmazzák az Európai Unió tavaly tavasszal elfogadott általános adatvédelmi előírásait, ami egy húsz évvel korábbi szabályozást váltott fel.

A GDPR (General Data Protection Regulation) néven egy éve elfogadott rendkívül szigorú uniós szabályozás az eddigi legmagasabb szintre helyezi a személyes adatok védelmét. A rendelet alkalmazásai jelentős változást hoznak a mai szabályokhoz képest! A hazai vállalkozások új feladatok előtt állnak! Ideje felkészülni ezekre!

 

Az esemény célja mindenekelőtt az, hogy átfogó képet nyújtson az adatkezelők, jogászok és jogalkalmazók számára ahhoz, hogy megfelelő módon és időben felkészülhessenek az Európai Unió által elfogadott Általános Adatvédelmi Rendeletet (General Data Protection Regulation – GDPR) alkalmazására.

 

A konferencia során bemutatásra kerülnek a GDPR várható, legjelentősebb újításai, azok alkalmazásának feltételei és a gyakorlati jogkövetkezmények. Az egyes területek bemutatása során előadóink megvilágítják a személyes adatok védelmi követelményeit, a kamerás adatkezeléseket, valamint a munkahelyi adatkezeléseket is érintő szabályok változásait.

A konferencia mindkét napján lehetőség nyílik az előadókkal való személyes konzultációra. Minden előadó az előadása után egy külön teremben konzultációs lehetőséget biztosít az érdeklődőknek

 

A konferenciát ajánljuk:

  • Jogászoknak, jogtanácsosoknak
  • Compliance officereknek
  • Adatvédelmi, adatbiztonsági felelősöknek
  • IT biztonsággal foglalkozó vezetőknek, munkatársaknak
  • Biztonsági szakembereknek
  • Humán erőforrás szakembereknek

Emellett szeretettel várjuk mindazokat, akik a vállalaton belüli adatok és információk kezeléséért felelősséggel tartoznak, valamint az ügyvédi irodákat, adatbiztonsággal foglalkozó, illetve tanácsadó cégeket is, akik ebben a kérdésben hathatós megoldást tudnak ajánlani a vállalatok számára.

 

 

A rendezvény szakmai támogatói:

 

 

2017. április 27. -
2017. április 28.
9:00 - 17:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Hotel Hungaria City Center****

Főbb témakörök

1. nap programja: 2017. április 27. (csütörtök)  9.00 – 17.00

 

9.00 – 9.30     Megnyitó – Dr. Sziklay Júlia PhD., Főosztályvezető Asszony, NAIH

Az új adatvédelmi rendelet – kihívás és lehetőség

  • Koncepció
  • Jogok és kötelezettségek
  • Az adatvédelmi felügyelő hatóság változó szerepköre
  • A felkészülési időszak feladatai
  • Nemzetközi kitekintés

 

9.30 -10.45     Az érintettek jogai a GDPR-ben I. rész

előadó: Dr. Kulcsár Zoltán, adatvédelmi szakértő, PPOS

  • Átlátható tájékoztatás, kommunikáció, jogok
  • Tájékoztatás az adatfelvétel előtt, adatátvételkor – Hogyan alakítsuk át a meglévő adatkezelési tájékoztatónkat, hogy a GDPR-nek megfeleljen?
  • Az érintett hozzáférési joga
  • Helyesbítéshez való jog

 

11.00 – 11.15     Szünet

 

11.15 – 12.45    Az érintettek jogai a GDPR-ben II. rész

előadó: Dr. Kulcsár Zoltán, adatvédelmi szakértő, PPOS

  • Törléshez való jog (az elfeledtetéshez való jog)
  • Az adatkezelés korlátozásához való jog
  • Az adathordozhatósághoz való jog
  • A tiltakozáshoz való jog
  • Automatizált döntéshozatallal és a profilalkotással kapcsolatos jogok
  • Milyen változásokra kell számítani e jogok tekintetében munkahelyi, kamerás vagy direkt marketing adatkezelés esetén?

 

12.45 – 13.45    Ebédszünet

 

13.45 – 15.15    A nagy bumm – a jogalapok változásai

előadó: Dr. Dósa Imre, jogi informatikus

  • A GDPR újdonsága a magyar adatkezelők hétköznapjaiban.
  • Az ismert jogalap: az érintett hozzájárulása.
  • Szerződéskötés – egy régen várt jogalap
  • Jogi kötelezettség teljesítése – a törvény, mint jogalap kiteljesedése
  • Létfontosságú érdek és közhatalom gyakorlása – nem ismeretlen jogalapok.
  • Jog, jogos érdek, érdekmérlegelés – egy régi-új jogalap új megközelítésben.
  • Hol kell számot adni a jogalapról?

 

15.15 – 15.30    szünet

 

15.30 – 17.00    Adatvédelmi tisztviselő: Ki a felelős? Mi a „tisztje” az adatvédelmi tisztviselőnek?

előadó: Dr. Ivanics Krisztina, IP/IT, médiajogi-, adatvédelmi- és e-kereskedelmi szakértő, ügyvéd

  • Az adatvédelmi tisztviselő kijelölésének kötelező esetei
  • Vállalkozás csoportok, közfeladat ellátó szervez, szakmai szervezetek adatvédelmi tisztviselői
  • Szakmai elvárások az adatvédelmi tisztviselővel szemben.
  • Az adatvédelmi tisztviselő szervezeti helye, jogállása, GDPR-ban biztosított konkrét jogainak és feladatkörének áttekintése.
  • Az adatvédelmi tisztviselő szakmai és szervezeti függetlenségének garanciái.
  • Az adatvédelmi tisztviselő szerepe az adatvédelmi hatásvizsgálat lefolytatásában, valamint adatvédelmi incidensek kezelésében

 

2. nap programja: 2017. április 28. (péntek) 9.00 – 17.00

 

9.00 – 10.30    Adatvédelmi hatásvizsgálataz EU Általános Adatvédelmi Rendeletében

előadó:  dr. Kiss Attila, infokommunikációs szakjogász

  • Az adatvédelmi hatásvizsgálat fogalma, jelentősége
  • Kockázatértékelés a GDPR alapján,
  • A valószínűsíthetően magas kockázat fogalmi kérdései
  • Előzetes konzultáció a felügyeleti hatósággal
  • Módszertanok az EU különböző tagállamaiban

 

10.30 – 10.45    szünet

 

10.45 – 12.15    Adatvédelmi incidens a GDPR értelmezésében

előadó:  Dr. Szőke Gergely László, PhD, adjunktus, Pécsi Tudományegyetem

  • Az adatvédelmi incidens fogalma
  • Az adatkezelők és adatfeldolgozók kötelezettségei
  • A valószínűsíthető kockázatok értékelése
  • A bejelentés határideje, módja
  • A szervezeti szintű végrehajtás gyakorlati kérdései
  • Szankciórendszer és dilemmák

 

12.15 – 13.15    ebédszünet

 

13.15 – 14.45    Információszabadság a gyakorlatban

előadó:  Dr. Ujfaludi László Zoltán, adatvédelmi szakjogász, a Honvédelmi Minisztérium Adatvédelmi és Információszabadság Osztály vezetője

  • Az információszabadság főbb definíciói
  • A közérdekű adatok megismerésének szabályai, korlátai
  • A közérdekű adatigénylés eljárásrendje a gyakorlat oldaláról, a költségtérítés szabályai
  • Az elektronikus közzététel

 

14.45 – 15.00    szünet

 

15.00 – 15.45    A munkahelyi adatkezelések szabályozása a GDPR ismeretében – Biztonságos?

előadó: dr. Farkas Tamás, adatvédelmi szakjogász, ISO 27001 vezető auditor, a MADAT elnöke

  • Szabályzat szükségesének kérdései.
  • Az adatvédelem kialakításának közreműködői. (Mit kezdjünk informatikusokkal?)
  • A szabályozás tartalmi elemei.
  • A tipikus munkahelyi adatkezelések felügyelete.

 

15.45 – 16.30    Hogyan is érinti informatikai szempontból a cégeket a GDPR?

előadó: Gilincsek Szabolcs, sales representative, Crosssec Kft.

  • A GDPR és az  IT biztonság
  • A munkavállalók folyamatos tájékoztatása
  • Az alkalmazottak tájékoztatása, a személyes adatok védelmének biztosítása
  • Az alkalmazottak és az adatok! Az alkalmazottak hozzáférése…Ne kapjanak olyan hozzáférést, amelyekre semmi szükségük a munkájuk elvégzéséhez. A GDPR szerint már ez is sértheti az adatvédelmet.
  • Iratok bizalmas kezelése, szükségtelen adatok gyűjtésének korlátozása, adatlopás megelőzése
  • Ügyfél adatok kezelése, ügyfelek tájékoztatása, ügyfélbizalom
  • Jelszavak védelme. Jelszavak minősége. Biztonsági kockázat csökkentése
  • Adatok titkosítása

 

16.30 – 17.00    Zárszó – A konferencia összefoglalása, adatvédelmi akcióterv

előadó: dr. Farkas Tamás, adatvédelmi szakjogász, ISO 27001 vezető auditor, a MADAT elnöke

  • „Mindig ez van, aztán meg jön a futás meg sikítás!”
  • Mit vizsgáljunk felül az adatkezeléseinken?
  • Mennyi időt szánjuk rá?
  • Milyen prioritásokkal számoljunk?

Részvételi díj

60.000 Ft/fő + Áfa/ 2 nap

Kedvezmények

40% kedvezménnyel 36.000 Ft/fő + ÁFA/ 2 nap, ha egy cégtől többen jelentkeznek,
30% kedvezménnyel 42.000 Ft/fő + ÁFA/ 2 nap, ha jelentkezése április 25-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 6400 Ft/fő + ÁFA/ 2 nap

 

 

Támogatóink

  • Megjelenés

    Rendezvényünkön több lehetőség nyílik cégeknek kiállítani.

    Szakmai Megjelenési Lehetőség

    Konferenciánkon szakmai megjelenési lehetőséget biztosítunk a rendezvény témájához kapcsolódóan.

    Jöjjön el kiállítóként, jelenjen meg cégismertetőjével, ajánlatával, logojával!

     

    A résztvevők összetétele remek lehetőséget biztosít, azon vállalkozások számára, amelyek szeretnének közvetlen kapcsolatba kerülni cégek képviselőivel, cégvezetőkkel, döntéshozókkal, vagy szeretnék termékeiket, szolgáltatásaikat megismertetni új területeken, új piacokon.

    Jelenjen meg az Ön cége is támogatóként, kiállítóként rendezvényünkön!

     

    A Kiállítónak kedvezményes csomagunkban a következő lehetőségeket biztosítjuk:

    √ Megjelenés az elő-, élő- és utókommunikációban logóval és/vagy névvel (hírlevél, online felületek, írásos kiadvány, vagy programfüzet, követő e-mail)

    √ A kiadványba ismertetők, szórólapok elhelyezése (esetleg előzetes egyeztetés szerint ajándékok osztása)

    √ Molinó, roll-up elhelyezése a konferencián a kiállítói térben

    √ Saját stand, kiállítói asztal

    – a konferencia előterében

    – előadás előtt, a szünetekben, az egyedi konzultáció alatt és a távozáskor lehetőség az ügyfelekkel való személyes eszmecserére

    √ 1 fő VIP részvételi lehetőség a konferenciára

    További információért keresse Rott Andreát a  +36 70 338 1887 telefonszámon,
    vagy a rott.andrea@infoszfera.hu e-mail címen.

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu