GDPR – Önkormányzatok feladatai a felkészülés során

A GDPR 2018. május 25. napjától alkalmazandó, így eddig az időpontig valamennyi adatkezelőnek egységbe kell hozni adatkezeléseit a rendelettel.

 

A rendelet alkalmazásai jelentős változást hoznak a mai szabályokhoz képest!

Az önkormányzatok új feladatok előtt állnak! Ideje felkészülni ezekre!

 

Az esemény célja mindenekelőtt az, hogy átfogó képet nyújtson az adatkezelők, jogászok és jogalkalmazók számára ahhoz, hogy megfelelő módon és időben felkészülhessenek az Európai Unió által elfogadott Általános Adatvédelmi Rendeletet (General Data Protection Regulation – GDPR) alkalmazására.

 

A konferencia napján az előadások közötti szünetekben és a rendezvény végén is lehetőség nyílik konzultációra.

2017. október 18.
9:00-17:00
(Regisztráció: 8:30-8:55)
Hunguest Hotel MILLENIUM ***

Főbb témakörök

9.00-10.15     Bevezető: GDPR alapelvek, jogalapok, érintett jogai, főbb változások

Előadó: Dr. Nagy Dóra Adriána, ügyvéd, LL.M., adatvédelmi szakjogász

  • Mit is jelent a felkészülés a gyakorlatban?
  • Mennyiben változnak a jogalapok?
  • Melyek azok az alapelvek, amelyeket az adatkezelés során figyelembe kell venni a jövőben?

10.15-11.00  Adatvédelmi tisztviselő az önkormányzatnál 

Előadó: Dr. Nagy Dóra Adriána, ügyvéd, LL.M., adatvédelmi szakjogász

Az adatkezelő és az adatfeldolgozó adatvédelmi tisztviselőt jelöl ki minden olyan esetben, amikor az adatkezelést közhatalmi szervek, vagy egyéb, közfeladatot ellátó szervek végzik. A belső adatvédelmi felelős fogalmát felváltja tehát az adatvédelmi tisztviselő.

  • A GDPR milyen követelményeket támaszt az adatvédelmi tisztviselő személyét illetően?
  • Mik lesznek a jogai és a konkrét feladatai a jövőben az adatvédelmi tisztviselőnek?
  • Melyek az adatvédelmi tisztviselő szakmai és szervezeti függetlenségének garanciái?
  • Mi az adatvédelmi tisztviselő szerepe az adatvédelmi hatásvizsgálat lefolytatásában és az adatvédelmi incidensek kezelésében?

11.00-11.30   szünet

11.30-12.30  Adatvédelmi hatásvizsgálat és adatvédelmi incidensek 

Előadó: Dr. Nagy Dóra Adriána, ügyvéd, LL.M., adatvédelmi szakjogász

Új fogalomként jelenik meg a GDPR-ben az adatvédelmi hatásvizsgálat, illetve az adatvédelmi incidensek kezelése kapcsán is új előírásokat tartalmaz a rendelet.

  • Az adatvédelmi hatásvizsgálat fogalma, jelentősége
  • Mikor és miként szükséges az adatvédelmi hatásvizsgálat lefolytatása?
  • Az adatvédelmi incidens fogalma
  • Mi az adatvédelmi incidens bekövetkeztekor követendő eljárás?

12.30-13.30  ebéd

13.30-15.00  Adatbiztonság és adatvagyonleltár

Előadó: Kocsis Tamás, adatbiztonsági szakértő

Az előadás a tárolási szintig tartó adatvagyonleltár létrehozását és naprakészen tartását járja körül. Az előadás igyekszik segítséget nyújtani a GDPR által támasztott adatbiztonsági követelmények hatékony és fenntartható teljesítéséhez.

  • Az adatvagyon leltár fogalma
  • Az adatvagyonleltárba besorolt és minősített adatok és az  információbiztonság kapcsolata
  • Milyen adataink vannak? Hol tárolódnak? Ki, mire, hogyan használja őket?
  • Megfelelő kontroll-intézkedések az adatok mellé
  • Az adatok védelme

15.00-15.30 szünet

15.30-16.15  Önkormányzatok adatvédelmi rendeletalkotás

Előadó: dr. Pataki Gábor, LL.M., adatvédelmi szakjogász

A jelenleg hatályos Infotörvény alapján kötelező adatkezelést önkormányzatok is elrendelhetnek. Hogyan lesz ez a jövőben?

  • Milyen feltételeknek kell megfelelni az önkormányzati rendeletnek, hogy jogszerű legyen az általa elrendelt adatkezelés?

16:15-17:00  Adatvédelem az önkormányzatnál, mint munkahelyen 

Előadó: dr. Pataki Gábor, LL.M., adatvédelmi szakjogász

  • Adatvédelem a gyakorlatban.
  • Adatkezeléseket, folyamatok lépésről lépésre – vagyis mire is kell odafigyelni a gyakorlatban?

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

50% kedvezménnyel 14.950 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  október 17-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

Támogatóink

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

További rendezvényeink