Könyvelőirodák GDPR megfelelése

1 egész napos gyakorlati tudást adó képzés + felkészítő csomag

2018. május 25.-én életbe lépett az Új Európai Adatvédelmi Rendelet (GDPR), melynek betartása komoly gondot okoz a könyvelőirodák, könyvelők, bérszámfejtők számára.

Hisz itt mindenki adatot kezel!

Vannak az adatkezelők, azaz azok a társaságok, amelyek adatkezelők, de a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok egy részét átadják valamilyen szolgáltatónak, másrészről vannak az adatfeldolgozók, akik az adatokat átveszik és munkájuk során azokat felhasználják. Leegyszerűsítve vannak a megbízók és vannak a szolgáltatók, s ez utóbbi csoportba tartoznak a könyvelők, bérszámfejtők, adótanácsadók.

A könyvelés, bérszámfejtés e rendelet szerint adatfeldolgozó tevékenységnek minősül, amely során ügyfeleink munkavállalóinak személyes adatait kezeljük, nyilvántartjuk, bevallásokat készítünk. és mindezeket megfelelő garanciák biztosítása mellett tehetjük meg.

 

Az adatkezelők joggal kíváncsiak arra, hova, milyen feltételek közé kerülnek az általuk kezelt adatok, illetve milyen garanciákat tud adni az adatfeldolgozó a személyes adatok megfelelő kezelésével kapcsolatosan.
• Mi lehet a szükséges és elégséges garancia egy megbízó számára?
• Milyen feltételeknek kell, hogy egy számviteli szolgáltatást végző vállalkozás megfeleljen?
• Hogyan kell a könyvelő (bérszámfejtő, adótanácsadó) és a megbízó közötti viszonyrendszert kialakítani vagy éppen átalakítani a GDPR megfelelő betartása érdekében?
• Milyen elemeket kell a könyvelési szerződésbe beleépíteni az adatvédelemmel kapcsolatosan?

 

Az előadás során elméleti háttér áttekintésén túl előadóink gyakorlati példákon keresztül áttekintik a feladatokat, a könyvelési szolgáltatás és a GDPR kapcsolatát, a könyvelőirodák, könyvelők, bérszámfejtők feladatait a megfeleléshez. Az oktatáson kívül előadóink kifejezetten könyvelőirodákra specializálódott mintacsomagot biztosítanak minden résztvevőnek.

 

A rendeletnek való megfelelés érdekében indokoltak a következők:
1. A könyvelőiroda adatvédelmi szabályzattal rendelkezzen
2. Az adatkezelő és adatfeldolgozói tevékenységről nyilvántartás készüljön
3. Tájékoztató a megbízó és a munkavállalók felé a könyvelőiroda adatfeldolgozói tevékenységéről
4. A könyvelőiroda alkalmazottai számára titoktartási nyilatkozat elkészítése
5. Az adatbiztonság műszaki-technológiai feltételeinek biztosítása.

 

Ehhez nyújt segítséget a felkészítő mintacsomag könyvelőirodáknak, amelynek tartalma:

Adatvédelmi szabályzat • Adatvédelmi nyilvántartás • Adatvédelmi tájékoztató
Titoktartási nyilatkozat • Iratkezelési Szabályzat • Információbiztonsági Szabályzat az alapvető követelményekkel
Incidenseljárási rend • Hatásvizsgálati eljárási rend • Titkosítási intézkedések
Kockázatelemzés elkészítése • Üzemeltetésre vonatkozó szabályok • Külső szoftverfejlesztési szabályok
Mobil eszköz kezelési szabályzat • Távmunka szabályzat • Vagyonleltár
Honlap működési elvárásai és cookie szabályzat a honlapokkal kapcsolatban • Mentési rend

2018. június 13.
9:00 - 17:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Hunguest Hotel MILLENIUM ***

Főbb témakörök

• Alapelvek és jogalapok
• Adatfeldolgozói szerep általános jellemzői
• Érintett adatok köre az egyes szolgáltatásoknál: könyvelés, bérszámfejtés, könyvvizsgálat, adótanácsadás
• Adatleltár összeállítása, folyamatok áttekintése, rögzítése (papír alapon lévő adatok, elektronikusan tárolt adatok)
• Garanciarendszer
• Adatvédelmi tisztviselő
• IT háttér biztosítása (tűzfal, vírusvédelem)
• Folyamatok ellenőrzése (mentés, tárolás, archiválás, törlés)
• Fizikai védelem
• Hozzáférési jogosultságok
• Home office
• Incidensek kezelése
• Garanciák rögzítése
• Belső szabályzatok és azok betartása
• Ügyfél tájékoztatása
• Szerződés szerepe
• Szerződés tartalmi elemei
• Utasítás, titoktartás, adatkezelés biztonsága
• Érintteti jogok érvényesülésének biztosítása
• Törlés
• Szerződés szükség szerinti kiegészítése, módosítása
• Könyvelői iroda működtetésének költségei
• Adatkezelés-adatfeldolgozás kockázatai
• Konzultáció

Részvételi díj

49.900 Ft/fő + Áfa

KEDVEZMÉNYEK

30% kedvezménnyel 34.930 Ft/fő + ÁFA,  ha jelentkezése június 10-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

További rendezvényeink