PKI alapok és az E-aláírás műszaki háttere /eIDAS/ – Szakmai Konferencia



A technológia és a jogi szabályozás is adott már az e-aláírás rohamléptékű elterjedéséhez és napi használatához, legyen szó akár lakossági vagy vállalati szereplőről. Szakmai konferenciánkon bemutatjuk a Nyilvános Kulcsú Infrastruktúra (PKI) technológián alapuló elektronikus aláírás készítés elméleti és műszaki hátterét, kiegészítve olyan demó programokkal, mint pl. az e-személyi igazolvánnyal történő aláírási módok.

 


A képzéseken való részvétel az CISA, CISM, CGEIT és CRISC minősítéssel rendelkezőknek 7,5 CPE pontot biztosít, illetve minden egyes hallgató oklevélben részesül.


 

KAPCSOLÓDÓ RENDEZVÉNY AJÁNLATUNK

PKI gyakorlati képzés, avagy mi van a motorháztető alatt? – 2017. május 30.

A PKI technológia iránt érdeklődő fejlesztőknek, mérnököknek ajánljuk a képzéshez kapcsolódó – de önmagában is hallgatható – speciális gyakorlati oktatásunkat (WORKSHOP), ahol limitált létszámú csoportban (max. 25 fő) szakértőink irányításával megismerkedhetnek a mobil elektronikus aláírás és azonosítás webes környezetbe történő integrációjával.

 

WORKSHOP – részletek és jelentkezés itt>>

2017. május 29.
9:00-17:00
(Regisztráció: 8:30-8:55)
Danubius Hotel Arena ****

Főbb témakörök

A Microsec a Nyilvános Kulcsú Infrastruktúra (PKI) alkalmazásának és fejlesztésének a szakértője. Az első és jelenleg egyetlen eIDAS szerinti magyarországi minősített bizalmi szolgáltató, ennek keretében minősített hitelesítés-szolgáltatást, minősített időbélyegzés szolgáltatást és minősített archiválás szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. Az elektronikus eljárások legmagasabb szintű védelmét biztosító technológia az alapja a szolgáltatásaink túlnyomó többségének, többek között a szabadalmi oltalommal védett PassBy[ME] megoldásnak is.

A Microsec szakértői az elmúlt évek alatt számos sikeres oktatást tartottak a PKI technológia terén, mely hiánypótló szerepet tölt be a hazai szakmai életben. Az elektronikus aláírás elméleti és műszaki alapjait, működését, valamint eIDAS rendelet hatására bekövetkezett változások gyakorlati megvalósulását bemutató előadás egyben kiváló alkalmat biztosít arra, hogy az oktatás résztvevői a vállalatuk rendszerére vonatkoztatva felismerjék a PKI nyújtotta biztonsági és üzleti előnyöket, így engedve teret olyan sikeres megoldásoknak, mint például a mobil ID vagy e-kézbesítés.

A szakmai előadást követő napon fejlesztői labor körülményeket biztosítva a PKI technológia webes környezetben történő alkalmazásaiba engedünk betekintést azon érdeklődőknek, akik az elméleti részen túl azt is tudni szeretnék, hogy mi van a „motorháztető alatt”.

 

A szakmai nap (konferencia) programja: (A program változtatásának jogát fenntartjuk!)

 

9:00-9:10 – Megnyitó

9:10-10:30  – 1. blokk – Kriptográfiai alapok – Réti Kornél

  • A PKI dióhéjban
  • Kriptográfia, kulcs
  • Szimmetrikus, aszimmetrikus kulcsú kódolás
  • Titkosítás, aláírás
  • Lenyomat, digitális aláírás
  • Tanúsítvány fogalma, felépítése
  • Tanúsítványlánc, hierarchikus PKI
  • Tanúsítvány visszavonása, CRL és OCSP
  • Hitelesítés-szolgáltató szerepe, folyamatai
  • Hitelesítési rend
  • Jogszabályok, követelmények, felügyelet
  • DEMO: PDF aláírás, e-Szignó, Adobe Reader

10:30-10:50    Szünet

10:50-12:20 – 2. blokk – Elektronikus aláírás készítése, ellenőrzése – Szabóné Endrődi Csilla

  • Matematikai ellenőrzés
  • Tanúsítvány ellenőrzése
  • Időpont ellenőrzése
  • Visszavonási információk
  • Tanúsítványláncok
  • Időbélyegzés
  • Archiválás
  • Aláírás-formátumok
  • Konténer-formátumok
  • Jogszabályi környezet
  • Szabványok
  • DEMO: PDF aláírás, e-akta, ASiC aláírások

Biztonságos elektronikus kézbesítés REM alapon – Réti Kornél

  • Felhasználási területek, példák
  • Műszaki és jogi követelmények
  • Registered Electronic Mail (REM) szabvány és alkalmazása

12:20- 13:30   Ebédszünet

13:30-15:00 – 3. blokk – Titkosítás, autentikáció, attribútum tanúsítványok, gyakorlati kérdések – Paulik Tamás

  • Titkosított kommunikáció
  • Titkosítás praktikusan
  • DEMO: Mobil ID demo
  • Dilemma: Hova helyezzük az aláírást és az időbélyeget?
  • Titkosító és más tanúsítványok
  • Lejárat, visszavonás, kulcs kompromittálódása, kulcscsere
  • A partner hitelesítés célja
  • A hiteles kapcsolat kiépítésének céljai, eszközei, veszélyei
  • SSL
  • Webszerver tanúsítványok típusai, böngészés
  • Kliens tanúsítvány böngészéskor
  • Mire jó/nem jó az SSL tanúsítvány?
  • Autentikációs tanúsítványok kezelése
  • Attribútum tanúsítványok
  • Gyakorlati kérdések

15:00-15:20 Szünet

15:20-16:50 – 4. blokk – Szabóné Endrődi Csilla és Réti Kornél

  • eIDAS rendelet és értelmezése
    • eIDAS rendelet újdonságai
    • eID rendszerek
    • Bizalmi szolgáltatások és joghatásuk
    • Minősített elektronikus aláírás és bélyegző
    • Bizalmi listák
    • Műszaki szabványok szerepe
  • e-Személyi felhasználási lehetőségei
    • e-Személyi funkciói, igénylése
    • eID funkció használata
    • e-aláírás funkció használata
    • Tanúsítványok kezelése
    • A kártya műszaki jellemzői, szoftverek
  • DEMO: Aláírás e-Személyivel, e-Szignó USB tokennel, aláírás webes felületen, aláírás mobiltelefonnal

16:50-17:00 Kérdések, oklevelek átadása és szakmai nap zárása

 

Részvételi díj

Részvételi díj
39.900 Ft + Áfa / fő
30% kedvezménnyel – május 7-ig
27.930 Ft + Áfa / fő
20% kedvezménnyel – május 25-ig 31.920 Ft + Áfa / fő
KONFERENCIA + WORKSHOP 99.850 Ft + Áfa / fő / 2 képzés

A részvételi díj teljes ellátást tartalmaz (reggeli büfé, ebéd, kávészünetek).

Ha a Konferencián és a Workshopon is szeretne részt venni, kérjük, a jelentkezési lapon a megjegyzés rovatba írja be: “Konferencia + Workshop”.
A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk:

Az ár tartalmazza a képzés, a büféreggeli, a háromfogásos ebéd, valamint az írásos segédanyag költségét. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk!

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu