Korszerűsítené a kormány a szálláshely-szolgáltatás adatközlési rendszerét

Módosítaná a kormány a szálláshely-szolgáltatók adatközlési kötelezettségének szabályait adminisztrációs terheik csökkentése és egy korszerű informatikai szolgáltatás létrehozása érdekében az Országgyűlés honlapján kedden közzétett törvénymódosítási javaslat szerint.

A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi kormány törvény módosítása szerint Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ néven felhő alapú informatikai rendszer jön létre. Ez könnyíti a szálláshely-szolgáltatók adminisztrációját egyben támogatja az országos statisztikai adatgyűjtést. A szükséges szálláshely-kezelő szoftvert a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. térítésmentesen biztosítja a szálláshelyként legfeljebb 6 szobát 12 férőhellyel hasznosító szolgáltatóknak.

Az indoklás szerint az adatszolgáltatás átalakítására a naprakész és pontos adatok érdekében van szükség, hogy lehetővé váljon a turizmusfejlesztési célok statisztikai adatokon nyugvó meghatározása, a szolgáltatások célzott fejlesztése és a szolgáltatók versenyképességének erősítése. Hozzátették, hogy a kormány stratégiai célja többek között a turisztikai szektor digitalizációja, ezért a szálláshely-szolgáltatáshoz használt alkalmazásokat adatvezérelt internetes kommunikációba kell csatlakoztatni.

A kereskedelemről szóló 2005. évi törvény módosítási javaslata alapján a kormány felhatalmazást kap arra, hogy rendeletben állapítsa meg a szálláshely-szolgáltatás feltételeit, a szálláshely-üzemeltetés bejelentésének rendjét, a szálláshely-nyilvántartás személyes adatot nem tartalmazó adattartalmát és a nyilvántartás-vezetés eljárási szabályait, a szálláshely-szolgáltató tájékoztatási és adatszolgáltatási kötelezettségeit, valamint a kötelezettségek be nem tartásának jogkövetkezményeit.