Webáruházak, dropshipping a hatósági ellenőrzések fókuszában

Adózási és adatvédelmi feladatok – Hogyan kerülhetők el a bírságok?



Egyre nő az interneten való értékesítés Magyarországon és szerte a világon. A webáruházak, dropshippingek gombamód szaporodnak. Webáruházat korlátozás nélkül, bárki nyithat.

Milyen szabályokat kell betartani az üzemeltetés során? Ugyanazok a szabályok országon belüli vagy Uniós értékesítés esetén? Kezelhetjük a vásárlók adatait? Be kell jelentenünk a hatóságoknál a tevékenységet?

A webáruházak szem előtt vannak! A hatóságok különösen nagy hangsúlyt fektetnek az ellenőrzésükre. Senki nem szeretne több milliós bírságot fizetni.

 

Jöjjön el konferenciánkra és szakértőink segítenek eligazodni a szerteágazó adózási és adatvédelmi feladatok közt.

Az előadások végén konzultáció keretében lehetőség nyílik az egyéni kérdések megvitatására is.

2018. november 26.
9:00 - 17:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Hotel Hungaria City Center****

Főbb témakörök

9.00-13.00 – Kneitner Lea

Webshopok adózása és dropshipping

  • webshop nyitása – kapcsolódó adótörvények
  • webshop értékesítése EU-s magánszemélynek – távértékesítés szabályai
  • webshop értékesítése EU-n kívüli magánszemélynek
  • webshop értékesítése EU-s társaságoknak – közösségi termékértékesítés szabályai, speciális szabályok
  • webshop értékesítése EU-n kívüli társaságoknak – export értékesítés kezelése
  • webshop értékesítése adómentes társaságoknak- speciális szabályok
  • áfa-regisztráció az egyes országokban
  • webshop adótervezési kérdései, EKAER, szállítólevél, raktári kérdések
  • dropshipping áfa adójogi kérdései
  • dropshipping EU-s szabályai és a 3. országbeli szabályok

Kapcsolódó elektronikus szolgáltatások adózása és az online vállalkozások

  • mi minősül elektronikus szolgáltatásnak
  • elektronikus szolgáltatás speciális esetei
  • MOSS rendszer kérdései
  • adóalanynak és nem adóalanynak hogyan kell számlázni
  • előleg fizetése elektronikus szolgáltatás nyújtásánál
  • számlakiállítási kötelezettség teljesítése különböző országok szabályai szerint
  • bevallási kötelezettség teljesítése
  • adóellenőrzési kérdései

14.00-17.00 – dr. Mayer Erika

Webáruházak, dropshippingek adatvédelmi feladatai

  • Kinek kötelező a GDPR rendelkezéseinek való megfelelés?
  • Adatkezelő és adatfeldolgozó meghatározása, elkülönítése
  • Az adatfeldolgozói szerződések
  • Szuperelvek: megfelelőség és elszámoltathatóság
  • Hogyan határozzuk meg az adatkezelés jogalapját?
  • Mit jelent a célhoz kötött adatkezelés, adattakarékosság, korlátolt tárolhatóság és pontosság?
  • A privacy by design
  • Belső adatvédelmi szabályzat:
    • rendszerekhez, nyilvántartásokhoz való jogosultságok rögzítése
    • feladatok kezelése
    • adatbiztonsági követelmények
    • adatvédelmi incidensek kezelése, folyamata
  • Mikor kell adatvédelmi nyilvántartást vezetni?
  • Facebook oldal és az adatkezelés
  • Érintetti jogok és az érintettek tájékoztatása
  • Szankciók, amikkel számolni kell
  • Konzultáció

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel 20.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  november 22-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

További rendezvényeink