Az európai középvállalkozások többségének több támogatásra lenne szüksége egy felmérés szerint

Az európai középvállalkozások 70 százaléka több állami- és hitellehetőséget szeretne kapni, piaci versenyképességük érdekében pedig 76 százalékuk a növekedési ambíciókat támogató környezetet igényelne - derült ki a Ricoh Europe által megrendelt felmérésből.

Az MTI-hez eljuttatott összegzés szerint a középvállalkozásoknak egyértelmű elképzelésük van a következő két évre vonatkozóan, 30 százalékuk főként új termékeket és szolgáltatásokat akar bevezetni, emellett 28 százalékuknak fontos a növekedés-menedzsment, és szintén 28 százalékuknak az új, innovatív technológiák alkalmazása.

Mindazonáltal a kutatás rámutatott, hogy a középvállalkozások 67 százaléka nehezen veszi fel a versenyt az új piaci belépőkkel és a nagyvállalatokkal, 71 százalékuk pedig nagyobb kockázattal szembesül a pénzügyi nehézségek miatt.

A felméréséből kiderült az is, hogy az európai közepes vállalatok a növekedésüket gátló akadályok miatt éves árbevételükből 4,8 millió fontot is elveszíthetnek, ezáltal Európa 75 000 középméretű vállalkozásában a teljes potenciális elveszített árbevétel elérheti a 364 milliárd fontot is. Eközben a vállalkozások mintegy 40 százaléka tervezi, hogy a közeljövőben részvényeket kínál a tőzsdén, további 21 százalék pedig versenyelőnye növelésére felvásárlásokat, vagy vállalategyesítéseket tervez.

A középméretű vállalkozások többsége szerint a három legfőbb buktató a komplex és költséges előírásoknak való megfelelés, a tehetséges munkaerő vonzása, illetve a megfelelő technológiai megoldások felkutatása, megvásárlása és bevezetése.

A Ricoh felmérése szerint az európai középméretű vállalkozások országuktól és szektoruktól függetlenül hasonló kihívásokkal szembesülnek. Így például a közepes vállalatok 30 százalékának még be kell vezetnie a vállalat növekedését támogató digitális megoldásokat, amelyek - például az e-számlázás és az irodai automatizálás - a Ricoh szerint olcsóbbá és hatékonyabbá teszik a cash flow kezelését, illetve a számlázási és az ügyfelekkel történő kommunikációs folyamatokat.David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója a közleményben rámutatott: a legtöbb kormányzati támogatás a kisvállalkozásokat helyezi előtérbe. Miközben azonban a nagyvállalatok, gazdasági helyzetüknek köszönhetően általában képesek gondoskodni magukról, addig a középméretű vállalkozások gyakran úgy érzik, ők az európai üzleti világ "elhanyagolt gyermekei".

A kutatás 1850 középméretű - köztük 100 magyar - vállalat megkérdezésével készült idén nyáron. Középméretű vállalkozás közé az 50-500 munkavállalót foglalkoztató, 2,5 millió és 100 millió font közötti éves árbevétellel rendelkező cégek tartoztak.

A Magyarországon 1995 óta jelen lévő Ricoh Group árbevétele a 2015. március 31-én befejeződött üzleti évben 2231 milliárd japán jen volt (körülbelül 18,5 milliárd dollár), a vállalat világszerte több mint 100 ezer munkavállalót foglalkoztat.

Az európai középvállalkozások 70 százaléka több állami- és hitellehetőséget szeretne kapni, piaci versenyképességük érdekében pedig 76 százalékuk a növekedési ambíciókat támogató környezetet igényelne – derült ki a Ricoh Europe által megrendelt felmérésből.

Az MTI-hez eljuttatott összegzés szerint a középvállalkozásoknak egyértelmű elképzelésük van a következő két évre vonatkozóan, 30 százalékuk főként új termékeket és szolgáltatásokat akar bevezetni, emellett 28 százalékuknak fontos a növekedés-menedzsment, és szintén 28 százalékuknak az új, innovatív technológiák alkalmazása.

Mindazonáltal a kutatás rámutatott, hogy a középvállalkozások 67 százaléka nehezen veszi fel a versenyt az új piaci belépőkkel és a nagyvállalatokkal, 71 százalékuk pedig nagyobb kockázattal szembesül a pénzügyi nehézségek miatt.

A felméréséből kiderült az is, hogy az európai közepes vállalatok a növekedésüket gátló akadályok miatt éves árbevételükből 4,8 millió fontot is elveszíthetnek, ezáltal Európa 75 000 középméretű vállalkozásában a teljes potenciális elveszített árbevétel elérheti a 364 milliárd fontot is. Eközben a vállalkozások mintegy 40 százaléka tervezi, hogy a közeljövőben részvényeket kínál a tőzsdén, további 21 százalék pedig versenyelőnye növelésére felvásárlásokat, vagy vállalategyesítéseket tervez.

A középméretű vállalkozások többsége szerint a három legfőbb buktató a komplex és költséges előírásoknak való megfelelés, a tehetséges munkaerő vonzása, illetve a megfelelő technológiai megoldások felkutatása, megvásárlása és bevezetése.

A Ricoh felmérése szerint az európai középméretű vállalkozások országuktól és szektoruktól függetlenül hasonló kihívásokkal szembesülnek. Így például a közepes vállalatok 30 százalékának még be kell vezetnie a vállalat növekedését támogató digitális megoldásokat, amelyek – például az e-számlázás és az irodai automatizálás – a Ricoh szerint olcsóbbá és hatékonyabbá teszik a cash flow kezelését, illetve a számlázási és az ügyfelekkel történő kommunikációs folyamatokat.David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója a közleményben rámutatott: a legtöbb kormányzati támogatás a kisvállalkozásokat helyezi előtérbe. Miközben azonban a nagyvállalatok, gazdasági helyzetüknek köszönhetően általában képesek gondoskodni magukról, addig a középméretű vállalkozások gyakran úgy érzik, ők az európai üzleti világ „elhanyagolt gyermekei”.

A kutatás 1850 középméretű – köztük 100 magyar – vállalat megkérdezésével készült idén nyáron. Középméretű vállalkozás közé az 50-500 munkavállalót foglalkoztató, 2,5 millió és 100 millió font közötti éves árbevétellel rendelkező cégek tartoztak.

A Magyarországon 1995 óta jelen lévő Ricoh Group árbevétele a 2015. március 31-én befejeződött üzleti évben 2231 milliárd japán jen volt (körülbelül 18,5 milliárd dollár), a vállalat világszerte több mint 100 ezer munkavállalót foglalkoztat.


Széchenyi 2020