Elektronikus ügyintézés az adóhatóságnál

Az elektronikus ügyintézés kötelezetteken túl bárki intézheti adóügyeit elektronikusan. Ehhez csak ügyfélkapus regisztráció kell, ami pár perc alatt elintézhető a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) az elektronikus ügyintézés köre folyamatosan bővül. Jelenleg több mint húszféle ügyben segíthet az elektronikus felület, így például: bevallás és adatszolgáltatás, bejelentés és változás-bejelentés, általános, nemleges, együttes adóigazolás, jövedelemigazolás, illetőségigazolás kérése, köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel kezdeményezése, fizetési könnyítési kérelem, egyéb beadványok előterjesztése, folyamatban lévő ügyek lekérdezése, saját folyószámla, pótléklevezetés megtekintése, foglalkoztatottak bejelentésének, képviseleti jogosultságok lekérdezése.

Az elektronikus ügyintézés első lépéseként az Ügyfélkapun kell regisztrálnia magát az adózónak, ezt bármely ügyfélszolgálaton megteheti. A regisztrációhoz személyi igazolványra, felhasználó névre és működő e-mail címre van szükség. Az egyszer használatos aktiváló kód 3 munkanapon belül megérkezik a megadott e-mail címre. Ezzel a kóddal kell aktiválni a regisztrációt, majd jelszót kell választani, amit biztonsági okokból meg kell erősíteni. Ha ez megtörtént máris használható az ügyfélkapu, amin keresztül a NAV is elérhető elektronikusan.

Az ügyfélkapuval és az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban további információk olvashatók a hivatal honlapján (http://nav.gov.hu) vagy tájékoztatás kérhető a +36 (40) 424-242-es telefonszámon a NAV központi tájékoztatási vonalán, valamint az ügyfélszolgálatokon.


Széchenyi 2020