Gondolatok a vezetői felelősségről * Változásfigyelő * Milyen a B2B értékesítés? * A világnak munkaadókra van inkább szüksége, mint munkavállalókra… * Generációs szakadékok? * Hogyan motiválja munkatársait? * Miért szeressük a feladatkezelőt? * Álmodozás, tervezés, stratégia. * Hogyan érjünk el kimagasló értékesítési eredményeket? * Aktuális versenyjogi döntések * Pénzügyi vezetés KKV-kban * Adóellenőrzési tanácsok cégvezetőknek * Aktuális pályázatok * A vezetői prémium munkajogi szabályairól * Teendők munkabaleset esetén * Hogyan dicsérjünk? – A munkatársak elismerése * Amit az új közbeszerzési törvényről tudni érdemes!GONDOLATOK A VEZETŐI FELELŐSSÉGRŐL Ez a vezető magukra hagyta a beosztottait egy meghatározó probléma megoldásában, nem volt képes felmérni a javasolt megoldás súlyát, és cégére ható következményeit. Nem értékteremtésre, hanem csalásra utasított. Bizonyára tévedhetetlennek és támadhatatlannak is gondolta önmagát. Meglehet utólag és kívűlről, de úgy tűnik, teljesen elvesztette józan ítélőképességét is. Ha a vezetőjében lett volna minimális etikai tartás és szakmai alázat, a VW elkerülhette volna története legnagyobb vagyon-, piac- és bizalomvesztését. Mondhatni ezek a kockázatok benne vannak a csak parancsolgatást ismerő vezetőkben. VÁLTOZÁSFIGYELŐ 2016-ban 111 ezer forint lesz a minimálbér * Hamarosan minősíti a vállalkozásokat az adóhatóság * Januártól számos változás a személyi jövedelemadóban * Növekedési adóhitel a gyorsan növekvő cégeknek * Napidíj változások kiküldetésben MILYEN A B2B ÉRTÉKESÍTÉS? Az értékesítés szervezés külön „műfaja”, amikor a vevő nem végfelhasználó, hanem szintén valamilyen vállalkozás, cég. A szakzsargonban „B2B” (Business-to-Business) jellel illetik ezt a tevékenységet. A VILÁGNAK MUNKAADÓKRA VAN INKÁBB SZÜKSÉGE, MINT MUNKAVÁLLALÓKRA… Gyakran halljuk X-szel vagy Z-vel kapcsolatban, hogy az „Isten is vállalkozónak teremtette!” Vállalkozóvá válunk, és ahogy növekszenek tapasztalataink, alakul a gondolkodásmódunk, leszünk ösztönösből egyre tudatosabb vállalakozók. Ennek a növekedésnek, fejlődésnek öt jellegzetes lépcsőfokát lehet elkülöníteni. A következő oldalakon ezeket vesszük sorra. GENERÁCIÓS SZAKADÉKOK?„A fiatalok már nincsenek tekintettel ránk. Megváltoztak az idők.” Ez az idézet az ötvenes évekből való, de bizonyára sokan ma is hasonlóan éreznek. Generációs különbségek mindig is léteztek. A fiatalabb nemzedékek az idősek szemében mindig is forrófejűbbek voltak, az idősebbeket pedig a történelem során is gyakran tartották vaskalapos őskövületeknek az utánuk következő nemzedékek. Korábban egy tekintély-elvűbb, hierarchikus világban még nem okozott mindez zavarokat. Mindenki tudta, mit jelentenek azok a fogalmak, hogy „asztalfő” és „családfő”, azaz mindenkinek megvolt – szimbolikusan és valóságosan is – a maga helye. De hol van a helye ma azoknak a nemzedékeknek, akik már nem is tudják, mit is jelentenek ezek az elavultnak számító fogalmak? Akik egészen más nyelvet beszélnek, és egészen más technikai eszközök világában érzik otthonosan magukat? Hogyan lehetséges az együttműködés? Vajon lehet-e hidat építeni a szakadék fölé? HOGYAN MOTIVÁLJA MUNKATÁRSAIT? A cégvezetők nagy része a könyvelőre bízza a munkatársak motivációját: számolja ki ő, mennyi Erzsébet utalványt tud kiosztani fejenként. Aztán ezzel le is van tudva a lelkesítés. Pedig az anyagi juttatások, a pénz NEM a legfontosabb motivációs eszköz. Meglepő? Ha Ön most gyanakodva összehúzta a szemöldökét, hadd támasszam alá az állításom két kutatási eredménnyel. MIÉRT SZERESSÜK A FELADATKEZELŐT? A feladatkezelő remek találmány, nem állítom, hogy nem lehet nélküle élni, de azt igen, hogy jóval nehezebb. És hogy kedvet csináljak a használatához, az alábbiakban összefoglalom, miért lehet szeretni egy feladatkezelőt. ÁLMODOZÁS, TERVEZÉS, STRATÉGIA. MINDEN VALÓSÁG ELŐSZÖR GONDOLAT VOLT Az év eleje a tervezés időszaka. Természetesen vannak olyan „rendes”,előrelátó cégek, akik már év végén megkezdik a következő év tervezését, de azt is általában januárban véglegesítik. A tervezés – főleg a kisebb vállalkozások esetében – sokszor elmarad, vagy elnagyolódik, esetleg a vágyak világába vezet. Esetleg a nagyravágyás, vagy éppen a kishitűség csapdájába esik. Mostani cikkünk ahhoz ad útmutatót, hogyan lehet ezeket a csapdákat elkerülni. HOGYAN ÉRJÜNK EL KIMAGASLÓ ÉRTÉKESÍTÉSI EREDMÉNYEKET? Mi az a terület, amelyre a legnagyobb energiát fordítják általában a cégvezetők, és sokszor mégsem hozza a megfelelő eredményeket? Igen, jól tippel, kedves cégvezető társam, ez az értékesítés. Ez az, ami nagyon hasonlít a focihoz: mindenki ért hozzá elméletileg, de csak kevesen csinálják jól, és azoknak ez meg is látszik a jövedelmén. Pedig létkérdés, hogy jól csináljuk, hiszen mindenki értékesít, akár tudatában van, akár nem. AKTUÁLIS VERSENYJOGI DÖNTÉSEK Cégvezetői szemmel tanulságos nyomon követne a Gazdasági Versenyhivatal döntéseit, iránymutatást adnak egy-egy üzleti döntés meghozatalához, reklám-kampány megtervezéséhez. A legfrissebb döntésekből válogattunk. * Piacfelosztás * Kifogásolható üzleti módszerek alkalmazása * Megtévesztő szakmai szervezeti ajánlás PÉNZÜGYI VEZETÉS KKV-KBAN Mire figyeljen egy kis- és középvállalkozás a pénzügyei vezetésében? ADÓELLENŐRZÉSI TANÁCSOK CÉGVEZETŐKNEK A következőkben felsorolt egyszerű tanácsokat mintegy harminc év, mindkét oldalon eltöltött adóellenőrzési tapasztalatai alapján szeretném megosztani a Tisztelt Olvasóval. Nyilván a tanácsaim megfogadásáról mindig az adott helyzet elemzése és a tanácsadónkkal történő egyeztetés után kell dönteniük. Mivel az adóellenőrzés egy sztochasztikus rendszer, így teljes mértékben kiszámíthatatlan akció-reakció kapcsolatokkal számíthatunk az ellenőrzés során, általános, kőbevésett magatartási formák nem léteznek, de ha tanácstalanok vagyunk egy adott helyzetben, akkor mindenképpen célszerű megfontolni a következőket. AKTUÁLIS PÁLYÁZATOK Február közepétől lehet pályázni élelmiszeripari támogatásokra * Benyújthatóak a pályázatok a prototípusfejlesztésre és forgalombahozatalra * 10 milliárd forint az aktív turisztikai hálózatok infrastruktúrájának fejlesztésére A VEZETŐI PRÉMIUM MUNKAJOGI SZABÁLYAIRÓL Különösen a vezető pozíciót betöltőknél az alapbér mellett meghatározó díjazási jogcím a prémium. A munkáltatónak a premizálás egyrészt megfelelő motivációs eszköz, másfelől „zsebbevágó” apropó a vezetők teljesítményének méréséhez, értékeléséhez. Elterjed munkáltatói gyakorlat az is, hogy a „teljesítmény díjának” egy hányada eleve a cég eredményességétől függ. TEENDŐK MUNKABALESET ESETÉN A munkáltatók a munkabalesetek megelőzése érdekében kötelesek megfelelő és hatékony intézkedéseket hozni és előírni a munkavállalóik számára. Ez most különösen aktuális, mert most a téli, síkos úton gyakori az elcsúszás, elesés,még a legnagyobb odafigyelés mellett is. Ha netán az Ön cégénél is bekövetkezik egy ilyen (vagy bármi más jellegű) munkabaleset, a következőkben ismertetésre kerülő teendőket kell elvégezni. HOGYAN DICSÉRJÜNK? – A MUNKATÁRSAK ELISMERÉSE Ha a vezető túl keveset dicsér, akkor demotiválja a munkatársait, ha viszont túl sokat, azzal pedig elinflálja az elismerést. Bemutatjuk, hogyan kell ezt csinálni? AMIT AZ ÚJ KÖZBESZERZÉSI TÖRVÉNYRŐL TUDNI ÉRDEMES! Soha nem késő szaladnunk a változás után – figyelemmel arra, hogy cikkünk esetében az új közbeszerzési törvény már november 1-én életbe lépett. Az Olvasó az esetleges lemaradást cikksorozatunk követésével könnyedén behozza, hiszen mindent megtud, amit az új közbeszerzési szabályokról tudni érdemes. Sőt, mi több, szükséges.***Cégmenedzselés – A sikeres cégvezetés módszertana hónapról hónapraAz Cégmenedzselés újságból, honlapból, elektronikus és online szolgáltatásokból álló előfizetői csomagja folyamatos támogatást nyújt a vezetők vállalat-irányítási tevékenységéhez. Tematika: Cégvezetés – Marketing – Pénzügyek – Támogatások – HR Munkaügyek – Adózás – Jog. Előfizetési díj 2016. 1-12. hónapra: 34.020,-Ft . Elõfizetés: info@cegmenedzseles.hu
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A cookie-kat az Ön böngészője tárolja, és olyan funkciókat hajt végre, mint például a webhelyünkre való visszatérés felismerése és a csapatunk megkönnyítése, hogy megértse a weboldal mely részeit találja a legérdekesebb és leghasznosabbnak.