Belföldi és nemzetközi ügyletek áfa és számlázási szabályai

Szakmai konferencia pénzügyi, számlázási szakemberek és vezetők részére



A konferencia célja, hogy az áfával és számlázással foglalkozó munkatársak elsajátítsák a számlázási feladatok ellátásához szükséges tudnivalókat. A teljes körű számlaadat-szolgáltatás miatt felértékelődik a szakmai tudás, az, hogy az áfával foglalkozó és a számlázást végző kollegák rendelkeznek-e a helyes számlázáshoz szükséges elméleti és gyakorlati tudással. A tudásfejlesztésre fordított költség sokszorosan megtérül, ha ezzel megelőzheti az adóhatóság vizsgálatait.

2023. június 08.
10:00 - 14:30
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Főbb témakörök

• Jelentős változás történt az építőipari fordított adózásban – az új szabályok példákkal
• Változás az új ingatlan fogalmában – hogyan kell számlázni az ingatlan értékesítését?
• Bizonylatolási rend, mikor milyen bizonylatot kell kiállítani
• Számla, egyszerűsített számla, nyugta alkalmazási köre
• A számla tartalma, kötelező és nem kötelező kellékei
• A számla a hibái és azok javítása
• Egyéb dokumentumok: díjbekérő, proforma számla, teljesítési igazolás, fuvarokmányok, számviteli bizonylatok
• A számla dátumai
• Az egyes ügyletek bevallásban való szerepeltetésének időpontja
Teljesítési időpont szabályok
• Részszámla vs. részletfizetés számlázása
• Számla a jogátengedésekről és a kötelezettségvállalásokról
• A közvetített szolgáltatások helyes számlázása
• A folyamatosan teljesített és időszaki elszámolású ügyletek fogalma, számlázási szabályai
•  Mikor milyen teljesítési időpontot alkalmazunk
Az időszaki elszámolású számla korrekciója, pótlólagos kiterhelések, elszámoló számlák kiállítása, az ellenérték utólagos csökkenése, év végi elszámolások kezelése
• Bérleti díjhoz kapcsolódóan átterhelt rezsiköltségek
Számlakorrekciós módozatok
A módosító számla, érvénytelenítő számla, számlával egy tekintet alá eső okirat, csoportos korrekciós számla, egybizonylatos és kétbizonylatos korrekció
• Mikor alkalmazzuk az áfa területi hatályon kívüli számlát?
• Áfa körön kívüli ügyletek bizonylatolása
Áfa fizetés és áfa levonási jog keletkezése az egyes ügyleteknél (belföldi számla, közösségi termékbeszerzés, határon átnyúló fordított adózás, termékimport)
• Az adólevonás tartalmi feltételei, üzleti ellenőrzési eljárás
• Halifax-formula, „Tudta, tudhatta feltétel”
• Harmadik országbelitől igénybe vett és részére nyújtott szolgáltatások számlázása, bevallása
• Mi a különbség, ha uniós, vagy ha harmadik országbeli a partnerünk?
• Közösségi adómentes és az export értékesítési számla
• Láncügyletek és háromszögügyletek számlázása
Távértékesítések számlázása, áfa bevallása
• Az alanyi adómenteseknek mely ügyletekre kell áfát fizetnie?
• Az alanyi mentesek határon átnyúló ügyletei
Szakmai konzultáció, a résztvevők kérdéseinek megválaszolása

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK ONLINE RÉSZVÉTEL ESETÉN

11.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

23.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése június 5-ig beérkezik hozzánk.

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza az előadáson való online részvételt, és a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:

1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020