Átállás az eÁFA rendszerre

Szakmai konferencia pénzügyi, gazdasági, áfa ügyintézők, szakértők és vezetők részére

2024. október 10.
10:00 - 14:30
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Idén elindult az eÁFA rendszer, amely azóta folyamatosan bővül, fejlődik.

Jelenleg már önellenőrzést is tudunk beadni az eÁFA rendszeren keresztül, így lehetőség van akár teljes mértékben átállni az eÁFA rendszerre. Az átállást célszerű körültekintően megtervezni, hogy optimalizálni lehessen a belső folyamatokat, és ne érjenek váratlan meglepetések az átállást követően. Bár még opcionális a rendszer használata, azonban ez akár már a jövő évben megváltozhat.

Az előadás az eÁFA rendszer praktikus bemutatásán túl összefoglalót ad az áfadigitalizáció legfontosabb aktualitásairól, így a következő néhány év legfontosabb folyamataival együtt láthatjuk át az eÁFA rendszert. Az előadás végén lehetőség lesz konzultációra is.

Főbb témakörök

• Áfadigitalizáció
Áfadigitalizáció irányai, módszerei
Áfadigitalizáció nemzetközi kitekintése
Trendek, kihívások, megoldási utak
• Áfadigitalizáció aktualitásai Magyarországon
Online Számla rendszer aktualitásai
ViDA csomag update
eNyugta rendszer
eÁFA rendszer
• eÁFA
Az eÁFA bevezetésének előzményei, céljai
Áfabevallási lehetőségek 2024-ben
Az eÁfa jogszabályi alapjai
Űrlap alapú bevallás
eÁfa webfelület
eÁfa M2M rendszer
Egyes megoldások előnyei, hátrányai, használati esetek
• eÁfa rendszer működési folyamata
, általános praktikus információk
• Önellenőrzés
az eÁFA rendszeren belül
Áfabevallási folyamatok jelenlegi nehézségei
Gyakorlati tudnivalók az eÁfa webfelület működéséről
• eÁfa M2M rendszer
használata
Működési elv
M2M alapkövetelményei
M2M előnyei
Felkészülés az eÁfa M2M rendszerre
Adókódok vizsgálata
Áfaanalitika vizsgálata
Áfaanalitika készítési folyamat átalakítása
Standard áfaanalitika létrehozása
• Előnyök és kockázatok
az eÁfa rendszer használatával kapcsolatban
eÁfa haszna adóhivatali, adózói, könyvelői és adótanácsadói oldalon
Webfelület használata áfabevallásra
Kinek és mikor éri meg váltani eÁfa webfelületi bevallásra?
M2M rendszer használata áfabevallásra
Kinek és mikor éri meg váltani?
M2M bevallásra eÁfa webfelület és eÁfa M2M használata validálásra
Korlátok és lehetőségek
eÁfa rendszer használata bizonylat rögzítéstől az áfabevallás benyújtásáig
• Várható fejlesztési irányok
Speciális bevallások
A60-as nyomtatvány
XML feltöltés
• Felkészülés az eÁFA-ra
• Számla és adatszolgáltatás
kapcsolata
Adatszolgáltatás használata számlafeldolgozás során
Papíralapú számlák és elektronikus számlák feldolgozásának eltérései, hasonlóságai
Rekonsziliáció szerepe, fontossága
Számla adattartalmának ellenőrzési lehetőségei akár automatizált módon
Elektronikus számla megjelenése az adatszolgáltatásban
• Számla, áfaanalitika és áfabevallás
kapcsolata
Adatok szerepének felértékelődése, adóhivatal ellenőrzési irányainak változása
Áfaanalitika ellenőrzésének lehetőségei, hatékony kontrollfolyamatok kialakítása
Számla és eÁFA rendszer közötti kapcsolatok
Lehetőség vagy kockázat az eÁFA rendszer?
• Sikeres eÁFA átállási projekt
tényezői
Átállási projekt scope meghatározása
Átállási idő meghatározása, az átállás időzítése
Kritikus pontok
Projektcsapat összeállítása
• Szakmai konzultáció

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

Kedvezmények

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

23.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  október 9-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és az előadáson való részvétel költségét.

Az online részvétel technikai feltételei:

Kényelmesen otthonról vagy az irodából élő közvetítéssel is megtekinthető a konferencia. Nincs utazási költség, nincs utazási idő, és az élő közvetítés végén online kérdezési lehetőséget biztosítunk.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020