Augusztus 1-től ismét módosult az EÁKER-szabályozás! Előadónk elmondja, kit és milyen mértékben érintenek a változások, illetve foglalkozik majd az aktuális gyakorlati tapasztalatokkal, melyeket példákon keresztül mutat be a résztvevőknek.
A legfontosabb változások:
1. Se a többnek, se a kevesebbnek nem örül a NAV – aki többet jelent az EKAER-ben, mint amennyit valójában fuvaroztat, bírságra számíthat! Biztos ami biztos alapon igényelt EKAER szám esetén is büntethet a NAV
2. Hatósági zár megsértése esetén a járművezető is felelősségre vonható – Új a fuvarozó hatósági zárral kapcsolatos kötelezettsége. Ezzel kapcsolatban bírsággal sújtható lesz akár a fuvarozó, akár a járművezető.
3. Jármű visszatartás – a NAV a kiszabott bírság, illetve a pénzkövetelés biztosítás megfizetéséig, a fuvareszközt az erre vonatkozó külön határozat kiadása nélkül is visszatarthatja.
4. Kisteherautókra is kell EKAER, ha sok árut visz – ha az autó össztömege (fuvarral együtt) túlhaladja a 3,5 tonnát, nem kockázatos áru esetén is szükség lesz EKAER bejelentésre
Jelenleg a kockázatosnak minősített termékek szállításánál, mint amilyen például a hús vagy a gyümölcs, az általánosnál szigorúbb kötelezettséget szab meg a jogszabály: ilyenkor már a kisebb tételeket is be kell jelenteni, és mindegy, milyen közlekedési eszköz viszi el az árut a kiindulóponttól a végcélig. Az adócsomag tervezete változtatna, tovább szigorítana az eddigi előírásokon. A jövőben regisztrálni kellene az adóhivatal rendszerében a nem kockázatos szállítmányokat akkor is, ha kisebb járművet használnak, de az össztömeg, áruval együtt, meghaladja a 3,5 tonnát.
Az előadások másik fő témája a NAV ellenőrzések tapasztalatain alapuló gyakorlatban megvalósítható megoldások bemutatása és az EKÁER szabályozási rendszer elemeinek, aktualitásainak ismertetése