E-számlázás kihívásai ma és a ViDA után

Szakmai konferencia áfa és számlázási ügyintézők, szakértők és vezetők részére



Az elektronikus számlázással kapcsolatban számos olyan változást láthatunk, amely alapvetően befolyásolja a vállalkozások számlakiállítási és számlabefogadási folyamatait.

2025-től jön a kötelező energetikai számlázás, 2030-tól pedig a ViDA (VAT in digital age – áfa a digitális korban) csomag részeként az elektronikus számlázásnak számos új szabálya fog hatályba lépni.

Mindezeket tetézi, hogy sok magyar vállalkozás számára már jelenleg is számos kihívást jelent az áfadigitalizáció követése, és akár az elektronikus számlák befogadása, kezelése.

Az előadás gyakorlati oldalról mutatja be a hatékony felkészülés követelményeit, a jellemző problémákat, a számlaadatok áfabevallásban betöltött jelentős szerepét, az ebből fakadó kockázatokat és emellett megoldási alternatívákat ad a felhasználóknak.

A belső folyamatok átgondolt kialakítása által csökkenthető az adóellenőrzési kockázat, növelhető a hatékonyság és mindamellett fel lehet készülni a 2025-ös változásokra! Az előadás lehetőséget nyújt konzultációra, az egyedi kérdések megvitatására!

 

2024. június 25.
10:00 - 14:30
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Főbb témakörök

• Áfadigitalizáció irányai, módszerei
• Bizonylatok digitalizációjának útja, elektronikus számlázás erősödésének okai
Elektronikus számla jelenlegi gyakorlata, kihívásai
• Elektronikus számla fogalma: mit nevezünk elektronikus számlának és mi nem elektronikus számla
• Jogszabályi követelmények: beleegyezési nyilatkozat, kibocsátás, megőrzés
• Energetikai kötelező elektronikus számlázás 2025. január 1-től
• Elektronikus számlázás gyakorlati módszerei, technikai megoldások
• Elektronikus aláírás, hash kód, EDI rendszer használata
• E-mailen kapott PDF számla megfelelő kezelése
• Speciális elektronikus számlázási megoldások: meghatalmazotti számlázás, önszámlázás megjelenése az elektronikus számlázásban, számlázási szolgáltatók szerepe
• Elektronikus számla megőrzésének kérdései és lehetőségei: adatmegőrzés fontossága, megfelelő adatvédelmi megoldások kialakítása
• A 2025-ben hatályba lépő energetikai kötelező elektronikus számla befogadásra, archiválásra való gyors felkészülés
• Jellemző hibák elektronikus számlázási rendszer kialakítása során
• Elektronikus számla befogadási folyamatának kialakítása: automatizált rendszer, manuális feldolgozás előnyei-hátrányai, kockázatok
• Képalapú és adatalapú elektronikus számlák feldolgozási lehetőségei
• Papíralapú számlák elektronikus megőrzése
• Elektronikus másodpéldány és elektronikus számla
Elektronikus számlázás jövője, ViDA csomag
• Elektronikus számlázási rendszerek Európában
• Magyar és európai elektronikus számlázási megoldások eltérései
• ViDA csomag elfogadásának útja
• A ViDA csomag hatása egyes áfa szabályozásokra
Elektronikus számlázás változásai 2030-tól
• ViDA e-számlázással kapcsolatos változásai: fogalom megváltozásának hatása, adatstruktúra kérdése
• Közösségi számlaadat-szolgáltatási rendszer bevezetése
• Kötelező elektronikus számlázás megjelenése
• Elektronikus számla adatstruktúrája
• ViDA javaslatcsomag hatályba lépésének ütemezése
• Felkészülési stratégiák a várható változásokra
• Mi változik és mi nem változik 2030-tól?
Számla és adatszolgáltatás kapcsolata
• Adatszolgáltatás használata számlafeldolgozás során: papíralapú számlák és elektronikus számlák feldolgozásának eltérései, hasonlóságai
• Rekonsziliáció szerepe, fontossága
• Számla adattartalmának ellenőrzési lehetőségei akár automatizált módon
• Elektronikus számla megjelenése az adatszolgáltatásban
Számla, áfaanalitika és áfabevallás kapcsolata
• Adatok szerepének felértékelődése, adóhivatal ellenőrzési irányainak változása
• Áfaanalitika ellenőrzésének lehetőségei, hatékony kontrollfolyamatok kialakítása
• Számla és eÁFA rendszer közötti kapcsolatok: lehetőség vagy kockázat az eÁFA rendszer
Jövőtálló megoldások kialakításának lehetőségei
• Adatalapú elektronikus számlára való átállás időzítése, felkészülés lépései Számlafeldolgozási és archiválási folyamatok automatizálásának lehetőségei
• Számlavalidációk, áfaanalitika validációk lehetőségei
• Adóellenőrzési kockázat csökkentése
Szakmai konzultáció, kérdezzen bátran előadónktól az előadást követően

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + Áfa

KEDVEZMÉNYEK

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek hozzánk,

23.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése június 24-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre és a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020