EKAER – Változások, gyakorlat, ellenőrzés

Az EKAER szabályrendszere komoly kihívást jelent.  Életbe lépése óta számos esetben módosították a szabályokat, és 2021. január 1-étől ismét változik a szabályozás!

2021. január 1-jétől módosulnak az adózás rendjéről szóló törvény EKAER-re vonatkozó szabályai. A részletszabályokat tartalmazó EKAER rendelet még nem jelent meg, de a törvény változásából a legfontosabb EKAER-módosítások már körvonalazódnak.

2021-től változhat az EKAER bejelentésre kötelezett termékek köre, a biztosítékadásai kötelezettség, valamint árnyaltabbá válhatnak az EKAERszankciók is.

Előadásunk célja, hogy a vállalati folyamatokat EKAER szempontból tudják a résztvevők megvizsgálni, besorolni és elvégezni a szükséges bejelentéseket (módosítani, törölni). Továbbá tisztában legyenek az EKAER bejelentés tartalmával, illetve adóellenőrzési szempontjaival, és megismerjék az érvényben lévő rendelkezéseket és a várható változásokat.

 

A képzésen tantermi vagy online élő formában is részt vehet! Kérjük, a jelentkezés leadásakor jelölje meg választását!

2020. október 14.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM *** vagy Online ÉLŐ előadás

Főbb témakörök

*Milyen változások várhatók 2021-ben?

*Mely ügyletek során kell EKÁER számot igényelni

*Különösen háromszög-és láncügyletek, bérmunka, belföldi láncügyletek, saját áru mozgatása, mit jelent az első belföldi áfa köteles termékértékesítés, szolgáltatás esetén mi a helyzet, címzett, feladó fogalma, milyen járművekre vonatkozik

*Fuvarozó / szállítmányozó vállalatok számára szolgáltatandó adatok megnevezése, illetve a megrendelőtől és beszállítótól szükséges adatok, hogyan szerezhetjük be ezeket, felelősségi körök, hogyan egyeztessünk a fuvarozóval EKAER szempontból

*Milyen adatokat kell bejelenteni, melyeket nem szükséges, online felület bejelentési kérdések

*Mentességek az EKÁER szám igénylése alól, kockázatok, hogyan kell szerepelnie ennek az okmányokon?

*Kockázatos termékek és kockázatos élelmiszerek speciális szabályai az EKÁER rendszerben és az egyéb jogszabályokban, veszélyes, de nem kockázatos termékek

*Jogkövetkezmények kivédése felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés, beszerzés, értékesítés, logisztika összehangolása az EKÁER rendszerrel

*Megrendelési adatok szükséges kiegészítése – együttműködés a felek között, szállítmányozási szerződések egyeztetése, megrendelések dokumentálása, értékesítések EKAER kezelése

*Módosítások elvégzése az EKÁER rendszerben – mit és mikor tehetünk meg? Törölni mikor lehet?

*EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei

*Áfa ügylettípusok szerinti EKÁER szám igénylésének ismertetése, paritások ismertetése

*Gyűjtőfuvar és terítőfuvar kérdései –mikor melyik, mik a veszélyek?

*Harmadik országbeli termékek behozatalának, kivitelének kérdése – van mikor kell EKAER vámoltatástól függően

*Az EKÁER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, áfa, kockázatos és megbízható adózók stb.)

*Túlpakolt gépjárművek kérdései, személygépjárművek, útdíjköteles gépjárművek kérdései, rendszám adatok, súlyeltérések, raklap/göngyöleg kérdései, konténer kérdései, többször fordulás kérdései, EKAER szám hiány – mit tehetünk?

*Háromszög-és láncügyletek, bérmunka tapasztalatok, csoportos adóalanyiság kérdése, nem bejelenthető termékek, saját áru fuvarozása, hogyan ismerjük fel, melyek a kockázatok EKAER szempontból?

*Adóellenőrzések ismertetése (út közbeni, telephely és utólagos ellenőrzések közötti különbség), jegyzőkönyvek ismertetése, gyakorlati bírságtételek bemutatása, jegyzőkönyvek észre vételezése, ellenőrzés és a képviselet kérdései

*EKAER adóellenőrzés – jogszabályi háttér, hogyan érvényesítsük a jogainkat, mit tehetünk?

*Megoldatlan helyzetek megoldási alternatíváinak bemutatása, buktatók, kockázatok, javítás az EKAER rendszerben

*Dokumentumok összekészítése az adóellenőrzésre, mikor, mit kérhet az adóellenőr (CMR, számla, szállítólevél, szerződés, nyilatkozatok összefésülése?

*Szállítmányozók nyilatkozatainak – tanúvallomásainak kihatása az adózók EKAER ellenőrzésének helyzetére

*Logisztika, beszerzés, értékesítés, raktározás és a pénzügy együttműködése az EKAER rendszerben hogyan valósítható meg, ki menjen az adóellenőrzésre?

*Hogyan kérjük be az adatokat az EKAER rendszerhez? Mivel igazolhatóak az egyes adatok?

*Változások – EKAER 2020.

– EKAER bejelentés módosítása, helytelenül lezárt EKAER

– Önellenőrzés az EKAER-ben

– Bírságok, szankciók

*Ellenőrzési tapasztalatok

*Konzultáció

 

 

Részvételi díj

Tantermi részvétel esetén:

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel 20.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  október 8-ig beérkezik hozzánk.

Ebéd (tantermi képzésnél, igény esetén): 3500 Ft/fő + ÁFA

 

Online részvétel esetén

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK ONLINE RÉSZVÉTEL ESETÉN

40% kedvezménnyel 14.940 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel 17.430 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  október 8-ig beérkezik hozzánk.

 

A képzésen tantermi vagy online élő formában is részt vehet! Kérjük, a jelentkezés leadásakor jelölje meg választását!

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

 

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:

  • tantermi képzés esetén a nyomtatott kiadvány, a reggeli bekészítés (és igény esetén az ebéd) költségét
  • online képzés esetén  a kiadvány anyagát elektronikus formában

A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Online képzéshez való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő képzés (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert a képzés a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.

A képzés bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő képzéshez való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

További rendezvényeink

Széchenyi 2020