Kamerás megfigyelőrendszerek adatvédelme

GDPR és gyakorlat

Egyre több helyen üzemeltetnek kamerákat Magyarországon. A kisboltok, nagyáruházak, bankok, társasházak és hivatalok sorra telepítik a kamerarendszereket, sőt, már a buszokon és vonatokon is megfigyelnek. Figyelik az ügyfeleket, ellenőrzik a dolgozókat, sokszor tájékoztatás nélkül. 

Legtöbb esetben kamerás megfigyelések, munkahelyi adatkezelési problémák miatt jelentik fel a NAIH-nál a cégeket!

https://www.portfolio.hu/vallalatok/it/kameras-megfigyelesek-munkahelyi-adatkezeles-miatt-jelentjuk-fel-a-cegeket.307695.html

 

  • Megszületett az első kamerarendszert érintő uniós adatvédelmi hatósági döntés. Hogyan tovább kamerarendszerek?
  • Milyen esetben kell hatásvizsgálatot végezni? Hogyan kell érdekmérlegelési tesztet és hatásvizsgálatot végezni? Az előadó a gyakorlatban mutatja be, mit kell tegyen az adatkezelő.
  • Mit tartalmaz egy jó, kamerarendszerre vonatkozó adatkezelési tájékoztató? Megtudhatjuk, milyen tájékoztatót kell kifüggeszteni a kamerával megfigyelt területen.
  • A GDPR-ral összefüggésben milyen hazai jogszabályváltozás várható?

 

Előadónk gyakorlati példákon keresztül, részletesen ismerteti a szabályokat, amelyeknek meg kell felelni, hogy a kamerarendszerünk által készített felvételeink legálisak legyenek. Így szükség esetén jogosan felhasználhatjuk őket, akár bizonyító erejük lesz.

 

Mindenkit érint az előadás, aki kamerarendszert üzemeltet:

  • a munkahelyen
  • a logisztikai központban
  • a magánház kertjében
  • a társasházban
  • a rendőrautóban
  • a pénztárnál és a trezor szobában
  • a tömegközlekedési eszközön
  • a közterületen
  • az egészségügyi intézményben
  • a parkolóházban
  • az óvodában, iskolában
  • a benzinkúton
  • a parkolóban
2019. február 11.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***

Főbb témakörök

*A kamerarendszerek használata melletti pro és kontra érve

*Vajon mennyit segít a bűncselekmények megelőzésében a kamera, és mennyit torzít a megfigyelt emberek személyiségén?

* A jogellenes adatkezelés következményei;
Az adatvédelmi hatóság eljárásától, netán egy polgári pertől kell jobban félnünk? A Büntető Törvénykönyv három év szabadságvesztéssel fenyegeti a személyes adattal visszaélést. Az Adatvédelmi Hatóság 20.000.000 euro bírságot szabhat ki.

* Kamerarendszerek üzemeltetésének szabályai;
Hol, mikor, milyen célból telepíthetünk kamerát? Mennyi ideig tárolhatók a felvételek, és mire használhatjuk fel azokat? A betekintés, másolatkészítés, törlés, adatszolgáltatás szabályai.

* Egyéb, vagyonvédelemmel összefüggő, magánszférát is érintő kérdések; ruházat- és csomagátvizsgálás, öltözőszekrény, beléptető rendszerek (mágneskártya, ujjlenyomat).

* Jó és rossz gyakorlatok bemutatása konkrét eseteken keresztül

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

Kedvezmények

50% kedvezménnyel 14.950 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel  20.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  február 8-ig beérkezik hozzánk.


A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:  online előadás esetén  a kiadvány anyagát elektronikus formában

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás(webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.

Az előadás bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

 

Széchenyi 2020