Környezetvédelmi Termékdíj Asszisztens Képzés

A Termékdíjról Részletesen 2023. - 2 napos képzés Online ÉLŐ formában - Megújult tematikával

A képzés célja, hogy a résztvevők ismerjék meg a termékdíjköteles termékek meghatározásának és a termékdíj-kötelezettséggel kapcsolatos adminisztráció teljesítésének szabályait, vagyis:

      • környezetvédelmi termékdíj jogi szabályozását, és az ehhez tartozó adózási szabályokat,
      • termékdíj alapvető fogalmait,
      • termékdíj kötelezettek körét,
      • termékdíjköteles termékeket és azok osztályozását, valamint az áruosztályozás szabályait és a Kombinált Nomenklatúra használatát,
      • környezetvédelmi termékdíj általános rendelkezéseit,
      • termékdíj-kötelezettség teljesítését,
      • termékdíjátalányt,
      • nyilatkozattal történő beszerzést,
      • átvállalást,
      • termékdíj raktárt
      • termékdíj visszaigénylését, valamint
      • ellenőrzés általános rendelkezéseit és a jogkövetkezményeket.

A képzés 12 tanórás, naponta 6 tanóra (9.00 – 16.00-ig) időtartamban.

A 2 napos képzés elvégzéséről a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki!

2023. március 21. -
2023. március 22.
9:00-16:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Főbb témakörök

A képzés 3 tananyagegységből áll, ezek a következők:

 

  1. Termékdíjköteles termékek és azok lehatárolása.
  2. Kötelezettek, termékdíj-kötelezettség és adminisztráció a termékdíjban.
  • Nyilatkozattal történő beszerzés, átvállalás, átalány, termékdíj raktár és visszaigénylés, valamint a termékdíj ellenőrzése.

 

I. Tananyagegység: Termékdíjköteles termékek és azok lehatárolása

 

A résztvevők részletes áttekintést kapnak a környezetvédelmi termékdíj alapvető rendeltetéséről, a termékdíjköteles termékek meghatározásáról és azok áruosztályozásáról. Megismerik a Kombinált Nómenklatúra értelmezésére vonatkozó általános szabályokat és a Kombinált Nómenklatúra használatát.

  1. Áruismeret, áruosztályozás szükségessége.
  2. A vámtarifa használatának szabályai.
  3. Alapanyagok, félkész termékek és késztermékek megítélése a termékdíj szabályozásában.
  4. Nem termékdíjköteles termék alkotórésze, tartozéka szabály jellemzői.
  5. Termékdíjköteles termékkörök:
    • csomagolószer,
    • akkumulátor,
    • egyéb kőolajtermék,
    • elektromos és elektronikus berendezés,
    • gumiabroncs
    • reklámhordozó papír
    • irodai papír,
    • egyéb vegyipari termék,
    • egyéb műanyag termék.
  6. Helyes vámtarifaszám megállapításának fontossága, pl.: a nyilatkozattal történő beszerzés, az átvállalás és a visszaigénylés során.
  7. Termékdíj-köteles termékek áruosztályozása az elévülési időn belül.
  8. Mit kell tenni, ha visszamenőleg megállapításra kerül, hogy helytelen a vámtarifaszám!
  9. Cikkszám, vámtarifaszám és KT, CsK kód szerepe a termékdíj-kötelezettség teljesítésében.
  10. Vámtarifaszám ellenőrzése, a belső audit szerepe.
  11. Gyakorlati példák.
  12. Konzultáció.

 

II. Tananyagegység: Kötelezettek, termékdíj-kötelezettség és adminisztráció a termékdíjban

 

  1. Környezetvédelmi termékdíj általános rendelkezései
    • kötelezettek,
    • termékdíj-kötelezettség.
    • készletre vétel vagy kibocsátás (forgalomba hozatal, felhasználás) választása.
    • forgalomba hozatalra vonatkozó szabályok és részletek
    • saját célú felhasználás értelmezése és alkalmazása.
    • készletre vétel szabályai.
    • külföldről történő behozatal és kivitel a termékdíjban.
    • nem kell megfizetni jogcímek.
    • nem keletkezik kötelezettség jogcímek.
    • nem minősül forgalomba hozatalnak jogcímek.
    • termékdíj-kötelezettség keletkezésének időpontjai,
    • termékdíj alapja, összetevői és mértéke.
    • eljárási szabályok,
    • képviseleti szabályok alapjai.
  1. Termékdíj-kötelezettség teljesítése:
  • bejelentés,
  • termékdíj-megállapítás,
  • bevallás,
  • befizetés,
  • bizonylat kiállítás, bizonylat megőrzés,
  • számlán történő feltüntetés,
  • nyilvántartás-vezetés,
  • adatszolgáltatás.
  1. Cikkszám szerepe, vámtarifaszám szükségessége, KT – CsK kód meghatározása és a beillesztése a vállalat termékdíj adminisztrációjába.
  2. Nyilvántartás vezetés kialakítása és annak rendszeres karbantartása.
  3. Számlázás részletei a termékdíjnál, illetve a számlán történő feltüntetés.
  4. A bizonylati és nyilvántartási rendszer összhangja.
  5. Bevallás, valamint a termékdíj-előleg és a termékdíj-fizetés részlete.
  6. Bejelentés és bevallás nyomtatványai, azok kitöltése.
  7. Gazdálkodók adminisztrációs hibái, és azok jogszerű megszüntetése.
  8. Bejelentés, bevallás gyakorlati példák.
  9. Konzultáció.

 

III. Tananyagegység: nyilatkozattal történő beszerzés, átvállalás, átalány, termékdíj raktár és visszaigénylés, valamint a termékdíj ellenőrzése

 

  1. Termékdíjjal kapcsolatos vállalati adminisztráció tervezée, szervezése.
  2. Belföldről történő beszerzés a termékdíjban, vagyis ez eladó felszámította-e a termékdíjat.
  3. Beszerzés – termelés – értékesítés komplex vizsgálata!
  4. Nyilatkozat adással történő beszerzés részletszabályai:
    • kötelezettre vonatkozó szabályok, adatszolgáltatás,
    • kötelezett vevőjére vonatkozó szabályok,
    • nyilatkozat adással történő beszerzés jogcímei,
    • nyilatkozattól eltérő felhasználás,
    • termékdíj visszamenőleges megfizetése és a késedelmi pótlék.
  5. A szerződéssel történő termékdíj-kötelezettség átvállalása:
    • általános és különös feltétele,
    • átvállalási szerződés kötelező tartalmi elemei,
    • átvállalási jogcímek,
    • bizonylatolás, számlán történő záradékolás szerepe,
    • átvállalás nyilvántartásba vétele a NAV felé,
    • átvállalást érintő bevallás részletkérdései,
    • Mikor jogszerű és mikor hibás a teljesítés? Hibás teljesítés következményei!
    • A termékdíj ellenőrzése, illetve az arra történő felkészülés! A belső audit fontossága!
    • Mi a teendő, ha kiderül, hogy az átvállalás nem vagy nem teljesen felel meg a jogszabályi feltételeknek.
  6. Termékdíjátalány:
    • csekély mennyiségű kibocsátás,
    • mezőgazdasági termelő (jelen és jövő),
    • gépjármű átalány,
    • átalány bejelentése, bevallása, megfizetése és nyilvántartás szabályai.
  7. Termékdíj raktár:
    • Miért komplex megoldás a termékdíj raktár!
    • Ipari és kereskedelmi termékdíj raktárra vonatkozó szabályok!
    • betárolás, raktáron belüli tevékenyég, kitárolás szabályai,
    • raktáron belüli értékesítés,
    • ideiglenes kitárolás,
    • adatszolgáltatás.
  8. Termékdíj visszaigénylése
    • visszaigénylés jogcímek,
    • visszaigénylési jogosultság keletkezésének időpontja,
    • egyéb kőolajtermék termékdíjának visszaigénylése,
    • visszaigényléshez szükséges számlatartalom,
    • bejelentés és bevallás szabályai a visszaigénylés során,
    • nyilvántartási szabályok,
    • visszaigénylés igazolásának szabályai,
    • Hogyan kell feltárni az elmulasztott visszaigénylést, és az önellenőrzés szabályai.
  9. Hogyan lehet a cég tevékenységét optimalizálni az átvállalás, a nyilatkozatadás és a visszaigénylés oldaláról!
  10. Bejelentés és bevallás teljesítésének nyomtatványai és azok kitöltése, valamint a kitöltés során tapasztalt jellemző hibák és hiányosságok!
  11. Ellenőrzés szabályai és az arra történő felkészülés!
  12. Jogkövetkezmények az ellenőrzést követően!
  13. Konzultáció

 

Részvételi díj

90.000 Ft /fő/2 nap + áfa

 

Kedvezmények

60.000 Ft /fő/2 nap + áfa, ha egy cégtől a rendezvényre többen jelentkeznek,
70.000 Ft /fő/2 nap + áfa, ha jelentkezése március 17-ig beérkezik hozzánk.

 

A 2 napos képzés elvégzéséről a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki!

 

 

 


MAXIMÁLIS LÉTSZÁM: 40 fő

A részvételi díj tartalmazza:
  • a két napos képzést
  • szakmai anyagot elektronikus formában
  • állami tanúsítványt

KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK

Képzési tájékoztató

Felnőttképzési szerződés

 

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:

A kiscsoportos online képzést, a kiadványt elektronikus formában, valamint az egyéb online segédanyagok költségét.

Felnőttképzési engedélyszám: E-001894/2019

 

Az állami tanúsítvány kiadásának feltétele:

  • A rendezvényen való minimum 95%-os részvétel. A hallgató rendszerbe való be- és kijelentkezését a rendszer naplózza!
  • A felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) szeptember 1-től életbe lépett módosító rendelkezései értelmében szükséges adatok megadása a jelentkezési űrlapon

Online képzéshez való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő képzés (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert a képzés a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.

A képzés bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő képzéshez való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

 

Széchenyi 2020