Környezetvédelmi Termékdíj 2021.

Változások július 1-től, felkészülés a II. negyedéves bevallásra és az ellenőrzésre

A környezetvédelmi termékdíj szabályozás évről évre sok fejtörést okoz a vállalkozásoknak, hiszen bonyolult és sűrűn változó a szabályrendszer. Az idei évtől ismét életbe léptek új szabályok, melyek hatással vannak az környezetvédelmi termékdíj nyilvántartások vezetésére, a bevallás elkészítésére.

2021. július 1-jétől újabb jogszabályi változások lesznek a termékdíj szabályozásban. Sok cégnek alapjaiban kell átállnia új megoldásokra. Például a műanyag hordtasakok esetében a termékdíj 57,-Ft/kg-ról 1900,-Ft/kg-ra változik!

Konferenciánkon a jogszabályi változás mellett bemutatjuk a bejelentéssel és bevallással kapcsolatos feladatokat, gyakorlati problémákat, valamint azon termékdíj és egyéb jogszabályi lehetőségeket, megoldásokat, kedvezményeket, amelyekkel jogszerűen csökkenthetők a gazdálkodói költségek.

Célunk, hogy segítséget nyújtsunk a vállalkozásoknak sűrűn változó szabályrendszer, a bonyolult vámtarifaszám meghatározás, valamint a szerteágazó adminisztratív feladatok útvesztőjében.
A kötelezettségek és a feladatok ismerete mellett nélkülözhetetlen az átgondolt, biztos alapokon nyugvó belső nyilvántartások kialakítása, amelyből megállapítható és alátámasztható a negyedéves termékdíj bevallási és fizetési kötelezettség.

Szakértőnk ismerteti a termékdíj szabályozás 2021-es változásait, és gyakorlati tanácsokkal segít felkészülni a bevallás elkészítésére és az esetleges ellenőrzésekre.

2021. június 15.
9:00 - 12:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Főbb témakörök

1. EU irányelv
Az egyes műanyagtermékek környezetre gyakorolt hatásának csökkentése, például: italtartó poharak, szívószálak, ételtároló edények, könnyű műanyag hordtasakok, italpalackok, stb.

2. Termékdíj változások 2021. július 1-jétől
• Műanyag, biológiailag lebomló műanyag
• Műanyag bevásárló-reklám táska kontra műanyag hordtasak
• Könnyű műanyag hordtasak és a nagyon könnyű műanyag hordtasak
• Termékdíjtételek változása, műanyag hordtasakok esetében 57,-Ft/kg-ról 1900,-Ft/kg-ra ),
• biológiailag lebomló műanyagból készült műanyag hordtasakok esetében 57,-Ft/kg-ról 500,-Ft/kg-ra

3. Termékdíj adminisztráció 2021.
• Optimális kialakítás
• Bejelentés és változás-bejelentés – ’TKORNY nyomtatvány részletei
• Nyilvántartás a termékdíjban – Hogyan kell kialakítani! Szükséges és fontos paraméterek
• Nyilvántartás vezetése – De hogyan?! Vonalas füzet vagy excel tábla vagy nyilvántartó program („Eddig jól csináltam” kérdésekre válasz?!)
• Termékdíj-megállapítás – Hogyan, milyen rendszerekből célszerű elvégezni
• Bevallás, megállapítás és nyilvántartás összefüggései
• Bevallás elkészítése – ’KTBEV kitöltésének részletei! Fókuszban az első negyedéves bevallás – BEV lap és VIS lap
• Milyen adatok szükségesek a helyes bevalláshoz?
• Bevallás és termékdíj megfizetés részletei
• Visszaigénylés jogcímei és bizonylati háttere, adminisztrációja
• Bizonylatok a termékdíjban – megállapítás és nyilvántartás kapcsolatai
• Számlázás, nettó és bruttó érték – hogyan kell felszámítani a termékdíjat
• Árumegnevezés – áruismeret – vámtarifaszám meghatározása
• Gyártói és kereskedői kötelezettségek a termékdíjban
• Termékdíjköteles termékek meghatározásának fontos kérdései, fogalmak és meghatározások (akkumulátor, csomagolószer, egyéb kőolajtermék, elektromos és elektronikai berendezés, gumiabroncs, reklámhordozó papír, egyéb műanyag termék, egyéb vegyipari termék, irodai papír)
• Termékdíjköteles termékek helyzete az ellátási láncban
• Egyutas és többutas csomagolószer adminisztrációja
• Belföldre és külföldre értékesítés
• Termékdíj-átalány adminisztrációja! Mezőgazdasági termelők, csekély kibocsátók és gépjármű kereskedők átalány lehetőségei
• Nyilatkozatadás, szerződéses átvállalás és a termékdíj raktár részletei
• Termékdíj „mentességek és kedvezmények” szabályai
• Vállalatirányítás és a termékdíj-kötelezettség kezelése
• Hogyan lehet felkészülni az adóellenőrzésekre és a szigorú szankciókra
• Megbízhatóság és hatékonyság növelése

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK ONLINE RÉSZVÉTEL ESETÉN

30% kedvezménnyel 17.430 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

20% kedvezménnyel 19.920 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  június 10-ig beérkezik hozzánk.

 

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk:

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)  A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.


Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

 

Széchenyi 2020