Hogyan lehet telefonon ügyet intézni a NAV-nál?

2016. május 2-tól megújult a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszere (ÜCC). A módosításnak köszönhetően egyszerűbbé és átláthatóbbá vált a menürendszer, és akár diszpécser munkatárs is segít az ügyintézéshez szükséges menüpont kiválasztásához.

További változás a NAV részéről, hogy 2016. május 2-tól már az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szerinti adózói minősítéssel kapcsolatban is kérhető konkrét felvilágosítás az ÜCC-ben. Ha a minősítéssel összefüggésben az adózónak esetleges észrevétele, kifogása van, akkor azt telefonon is megteheti.

Természetesen az ÜCC eddigi „jól bevált” szolgáltatásai segítségével továbbra is intézhetők az adóügyeik személyes megjelenés nélkül: például az adózók telefonon javíthatják bevallásaikat, kérdezhetik le adófolyószámlájuk adatait vagy kezdeményezhetik az adóhatóságnál nyilvántartott adataik módosítását.

Az ÜCC elérhetősége belföldről: 06 (40) 20-21-22külföldről: +36 (1) 441-9600Ügyfélfogadási idő: hétfőtől csütörtökig: 8:30–16:00pénteken: 8:30–13:30Az ÜCC megújult menütérképe megtalálható a NAV honlapján.

Fontos, hogy az ÜCC használatához egyedi ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával lehet kérni. A könnyű megjegyezhetőség érdekében az azonosítás céljára szolgáló PIN-kód 4 számjegyű és szabadon megváltoztatható. A már meglévő 8 jegyű ügyfélazonosító-számok módosítása is elérhető az ÜCC rendszer hívásával közvetlenül a hangos menüben.


Széchenyi 2020