Microsec Zrt.

Rólunk

Az 1984-ben alakult magyar tulajdonú Microsec Zrt. fő profilja egyrészt a cégbírósági rendszerek fejlesztése és üzemeltetése, másrészt az elektronikus aláírás technológián alapuló szolgáltatások teljes körű nyújtása. Cégünk a legnagyobb magyar hitelesítés szolgáltató, az elektronikus aláíráson alapuló ügyviteli és üzenetközvetítő rendszerek PKI szállítója. Hitelesítés szolgáltatóként az elektronikusan hiteles és bizonyító erejű okiratok, valamint az elektronikus aláírás technológiájára (PKI) épülő e-Szignó üzleti megoldások terén nyújt kiemelkedő szolgáltatásokat.

Küldetésünk

Innovatív megoldásaink révén segítjük és támogatjuk a felhasználóbarát elektronikus ügyvitel terjedését és fejlődését mind az állami, mind a magánszektorban. Célunk, hogy elektronikus környezetben is hiteles, bizonyító erejű dokumentumok keletkezzenek, s azok megfelelően titkosított formában, biztonságos csatornán keresztül jussanak el a feladótól a címzettig. Sikeres vállalkozás vagyunk. Sikerünk abban rejlik, hogy megoldásaink révén már rövid távon is jelentős hasznot termelünk ügyfeleinknek, mindenki számára elérhetővé téve az elektronikus ügyintézést és ügykezelést.

Tevékenységeink

  • Cégbírósági fejlesztés: a cégbíróságok informatikai rendszerét 1990-től napjainkig folyamatosan a Microsec fejleszti és üzemelteti.
  • Online céginformációs szolgáltatás: cégünk fejleszti és működteti – a cégbíróságok nyilvántartó rendszerére alapozva – a Cégszolgálat online céginformációs rendszerét.
  • Elektronikus cégeljárás: ügyfeleink számára teljes eszköztárat nyújtunk az elektronikus cégeljárásban való részvételhez.
  • e-Szignó hitelesítés szolgáltatás: a Microsec a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által nyilvántartásba vett és felügyelt minősített hitelesítés szolgáltató.
  • e-Szignó szoftver fejlesztése: az e-Szignó program elektronikus aláírási képességet biztosít mind a kliens, mind a szerver oldali felhasználóknak.
  • Elektronikus számlázás: teljes PKI eszköztárat nyújtunk a hiteles elektronikus számlán alapuló számlázási rendszerek kiépítéséhez és működtetéséhez.
  • Elektronikus archiválás szolgáltatás: biztosítjuk, hogy az elektronikus iratok hosszú távon, akár 50-100 évig megőrizzék hitelességüket, adattartalmuk illetéktelenek számára hozzáférhetetlen maradjon.
  • Biztonságos elektronikus kézbesítés (REM): szolgáltatásunk segítségével megbízható harmadik félként biztosítjuk az elektronikus levelezés hitelességét, sértetlenségét, titkosságát és letagadhatatlanságát.

Cégtörténet

A Microsec zrt. jogelődjét a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kisszövetkezetet nyolc villamosmérnök alapította 1984. június 8-án. Az alapítók több éves kutatóintézeti, valamint nyugat-európai elektronikai vállalatoknál szerzett szakmai tapasztalatára építve a kisszövetkezet szoftverfejlesztéssel foglalkozott a 80-as években.

1991-ben a kisszövetkezet korlátolt felelősségű társasággá alakult Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kft. néven.

A cég 2012 január 1-től Microsec zártkörűen működő részvénytársaságként folytatja tevékenységét.

A cégbíróságok számára 1990 óta fejleszt és üzemeltet szoftvereket a Microsec. A hazai online céginformációs szolgáltatás technikai hátterét 1995-től, az egyablakos cégbejegyzési eljárásét 1998-tól, az elektronikus cégeljárásét 2005 óta biztosítja cégünk. Elektronikus aláírással 1998 óta foglalkozunk. Fokozott biztonságú hitelesítés szolgáltatásunkat 2002-ben, minősített hitelesítés szolgáltatásunkat 2005-ben indítottuk. 2007 februárjában a Microsec Kft. Magyarországon elsőként szerezte meg a minősített archiválás szolgáltató tanúsítást.


Széchenyi 2020