EKÁER/BIREG ügyintéző – Államilag tanúsított 2 napos képzés (Online ELŐ közvetítés)

Maximum létszám: 40 fő

EKÁER-BIREG ügyintéző képzésünk célja, hogy hallgatóinkat teljes körűen felkészítsük a megújult EKAER rendszer használata kapcsán felmerülő minden probléma megoldására, megismerhetik a rendszer alapvető szabályait, az EKÁER rendszerben használatos fogalmakat, az EKAER mentességeket, hogy mikor kell EKAER számot kérni, illetve a bejelentés teljes folyamatát, a kapcsolódó kötelezettségeket. Előadónk részletezi a kockázati biztosítékra vonatkozó szabályokat, szankciókat és ellenőrzési tapasztalatokat. A 2 napos kiscsoportos képzés keretében lehetőség nyílik konzultációra és egyedi esetek megvitatására is.

A képzés során megismerkedhetnek a 2021. januárjában megjelent előzetes elektronikus engedélyregisztrációs rendszerrel (BiReg-rendszer), ahová minden CEMT, bilaterális fuvarozási tevékenységet végző tehergépjármű üzembentartójának regisztrálni, bizonyos esetekben a közösségi engedéllyel rendelkező EU-s vállalkozónak is. A rendszerben a magyar feladónak és címzettnek is vannak kötelezettségei. Az árut harmadik országból fogadó vagy oda küldő belföldi címzetteknek, illetve feladóknak tisztába kell lenni a tehergépjármű üzembentartók BIREG-gel kapcsolatos kötelezettségeivel, annak érdekében, hogy a BIREG regisztrációs kötelezettséget ellenőrizni tudjanak, így elkerülve a saját bírságot.

A résztvevők a képzés végére képesek lesznek a különböző belföldi és külföldi ügyletek során az EKAER és a BIREG szabályok gyakorlatban történő alkalmazására.

 

Gyakorlati képzésünket ajánljuk minden olyan érintett cég munkatársainak, akik:

  • még csak most kezdik használni a rendszereket,
  • és azoknak is, akik már használják, de szeretnék ismereteiket kibővíteni szakértő előadónk tanácsai, ötletei, példái alapján.

 

Képzésünk a megújult felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) hatálya alá tartozik. A képzésen való részvételéről a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki!

2021. március 02. -
2021. március 03.
9:00 - 15:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Főbb témakörök

1 nap:

EKAER 2021 és BIREG – Új és megváltozott szabályok

EKAER 2021:

  • EKAER jogszabályi háttér
  • ART és az EKAER rendeletek
  • Milyen ügyletek során kell EKAER számot igényelni?
  • Bejelentés-köteles termékek az új kockázatos termékek
  • Milyen termékekre kell EKAER szám?
  • Biztosítékadási kötelezettség és mentesülés 2021-ben
  • Kinek kell kérni EKAER számot 2021-ben?
  • EKAER mentességek 2021-ben
  • Mi a termékegység és miért a fontos?
  • Hogyan kell EKAER számot igényelni?
  • Hány EKAER szám kel?
  • Önkéntes EKAER bejelentés
  • Mit kell bejelenteni és meddig?
  • Kockázati biztosíték
    • mentesülés
    • mikor? mennyit?
  • Szankciók – Változások 2021-ben
    • Kimentési lehetőség
  • EKAER és Brexit
  • Informatikai fejlesztések
  • Gyakorlati kérdések

BIREG: 

  • Mi az előzetes elektronikus engedélyregisztrációs rendszer?
  • Az irányadó jogszabályok
  • Milyen viszonylatokra kell az árufuvarozási engedély?
  • Mit jelent az engedély kezelés
  • Fuvarregisztráció
    • Ki köteles bejelenteni?
    • Meddig és mikor kell a bejelentést megtenni?
    • Hova kell bejelenteni?
    • Mit kell bejelenteni?
  • A szállítási adatok rögzítése
    • Ki köteles bejelenteni?
    • Meddig és mikor kell a bejelentést megtenni?
    • Hova kel bejelenteni?
    • Mit kell bejelenteni?
  • A BIREG web-felülete
  • Bemutatási kötelezettség
    • Mit kell bemutatni a címzettnek/feladónak?
    • Ki köteles bemutatni?
    • Kinek köteles bemutatni?
  • Ellenőrzési kötelezettség
    • Mely esetekre vonatkozik?
    • Mit kell ellenőrizni?
  • Szankciók
  • Üzembetartói, szállítói kötelezettségek
  • Feladók/címzettek tájékoztatási kötelezettségei
  • Feladók/címzettek feladatai
  • Mikor CEMT, Bilaterális és/vagy közösségi engedély?
  • Mit jelent az engedély-kezelés?
  • Gyakorlati példák
  • Konzultáció

 

2 nap: 

Gyakorlati esetek – régi EKAER problémák új szabályozás tükrében 2021-ben

  • Régi és új EKAER fogalmak
    • Ki lehet feladó, címzett, végfelhasználó?
    • Kockázatos élelmiszerek, egyéb kockázatos termékek
    • Mi az egyéb célú behozatal és kivitel?
  • EKAER elemzés rendszere
    • Mi a különbség a fuvarozással nem járó értékesítés és az értékesítéssel nem járó fuvarozás között? Mikor kell EKAER?
  • EKAER mentességek
    • Él-e még 2500 kg és 5 millió forintos mentesség?
    • Az 500 kg és 1 millió forint mire vonatkozik pontosan?
    • Milyen más mentességek vannak?
  • Mit kell bejelenteni?
    • Hogyan jelentsem a tömeget és az értéket?
    • Tömeg és érték eltérés (mi a teendő, ha a fuvarokmány, számla vagy más dokumentum adataiban eltérés mutatkozik)
  • Meddig kell bejelenteni az EKAER-t?
    • EKAER számot lezárása és érvényességi ideje
    • Önellenőrzés és EKAER (Lezárt számok változása)
    • Mi a teendő, ha helytelenül zártam az EKAER-t
  • Hány EKAER szám kell?
    • Gyűjtő fuvar
    • Hogy kell bejelenteni az átrakodást, a szétrakodást, a kirakodást?
    • Mi van, ha túl sok EKAER számot kérek és mi van, ha túl keveset.
  • EKAER példák, gyakorlati kérdések
    • Göngyöleg
    • Visszáru, garanciális javítások
    • Nemzetközi és belföldi láncügyletek,
    • Háromszögügyletek
    • Saját áru mozgatása
    • Konszignációs raktár, vevői készlet
    • Belföldi és nemzetközi bérmunka
    • Importügyletek, közvetett vámjogi képviselőn keresztül megvalósuló ügyletek
  • Eljárási kérdések
    • EKAER regisztráció
    • Kockázati biztosíték
    • Szankciók
  • Ellenőrzési tapasztalatok
    • Gyakori hibák és hogyan lehet őket elkerülni

Részvételi díj

80.000 Ft /fő/2 nap + ÁFA

 

Kedvezmények

55.000 Ft /fő/2 nap + ÁFA, ha egy cégtől a rendezvényre többen jelentkeznek
65.000 Ft /fő/2 nap + ÁFA, ha jelentkezése február 28-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

 


A képzés kiscsoportos. MAXIMÁLIS LÉTSZÁM: 40 fő

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza: online képzés esetén a kiadvány anyagát elektronikus formában

 

Online képzéshez való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő képzés (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert a képzés a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak. A képzés bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő képzéshez való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

A képzésen való részvételéről a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki!

Az állami tanúsítvány kiadásának kiadásának feltétele: 

  • A rendezvény közvetítés időtartamának minimum 90%-án való igazolt részvétel.
  • A 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) szeptember 1-től életbe lépett módosító rendelkezése szerinti adatbekérő űrlap kitöltése.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020