Ellenőrzés, önellenőrzés és javítási megoldások a gyakorlatban

2025. augusztus 27.
10:00 – 12:30
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Gazdasági szakemberként, könyvelőként vagy akár cégtulajdonosként bizonyára mindenki tisztában van azzal, hogy a megfizetendő adó (a pótlékokat is ideértve) ráfordításként (költségként) jelenik meg a vállalkozások életében. Ezért felelős, gondoskodó pénzügyesként vagy cégvezetőként érdemes megfontolni, hogy van-e lehetőség a jogszabályok adta kereteken belül ezen – az adózással együtt járó – ráfordítás csökkentésére.

Az adójogszabályoknak való megfelelést szolgáló folyamatot a szakzsargon „adóátvilágításnak” nevezi, mintha valamiféle misztikum lenne – pedig közel sem az. Akár már az is javíthat az adópozíciónkon, vagyis csökkenti a cégünk adózással együtt járó ráfordításait, ha megvizsgáljuk az elmúlt öt év működését abból a szempontból, hogy történt-e a folyamatokban adókockázattal járó esemény.

Lényegében a kockázatviselési hajlandóságon múlik, hogy elébe megyünk-e a problémáknak, és magunk világítjuk át a cégünket egy adózásban jártas szakember segítségével, majd a hiba feltárását követően élünk az önellenőrzés adta jogunkkal – vagy ezt a feladatot a NAV végzi el helyettünk, adott esetben egy adóellenőrzés keretében.

Hiszen ha nem a gazdálkodó maga tárja fel a hibát, hanem az adóhatóság, az jelentős adóbírságot, mulasztási bírságot és késedelmi pótlékot vonhat maga után – még költségesebbé téve az amúgy sem „olcsó” adózást.

Főbb témakörök

1.  Mit kell tudni röviden az egyes ellenőrzési típusokról, illetőleg mi a különbség az egyes ellenőrzési eljárás típusok között?

  • Az adategyeztetési eljárás
  • A támogató eljárás
  • A biztosítotti jogviszony tisztázására irányuló eljárás
  • A jogkövetési vizsgálat célja, folyamata, jogkövetkezmények
  • Adóvizsgálat célja, folyamata, jogkövetkezmények

2. Lehet mindig tudni, ha igen, honnan értesülhetünk róla, hogy jön a NAV? Ha kapunk külön értesítést, akkor még van lehetőség az önellenőrzésre? Ha igen, meddig nyújtható be az önellenőrzés?

3. Ha már elindult az adott NAV vizsgálat, az egyes vizsgálattípusok folyamata során van-e még lehetőség önellenőrzésre? Mit jelent az önellenőrzésre felhívás?

4. Lehet-e és érdemes-e konzultálni az adóhatósággal?

  • Az adóhatósággal való kommunikáció lehetőségei és előnyei: érdemes-e jelenteni az önellenőrzési szándékot, vagy bármely más feltárt hibát?

5. Mit jelent az adóátvilágítás, milyen esetekben érdemes különösen adóátvilágítást végezni?

6. Mit jelent az önellenőrzés? Mikor érdemes az adóátvilágítás során feltárt esetleges hibák alapján önellenőrzést végezni?

7. Mikor alkalmazható önellenőrzés, és mikor nem tehetünk már semmit?

8. Mik az önellenőrzés következményei?

  • Mikor kell/nem kell önellenőrzési pótlékot fizetni?
  • Milyen mértékű az önellenőrzési pótlék összehasonlítva más, NAV (helyi adóhatóság) által kiszabható szankciókkal.
  • Jobb, ha egy bejelentést/bevallást késve nyújtunk be, mintha be sem jelentjük, be sem valljuk az adott kötelezettséget?

9. Konzultáció

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

19.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

20.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  augusztus 26-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:  online előadáson való részvétel költségét és a kiadvány anyagát elektronikus formában

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadáshoz a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak. Az előadás bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020