Miért különleges képesség a kapcsolatépítési készség?
Mert az ismerőseid nap mint nap mondanak véleményt rólad másoknak, amit nem tudsz elkerülne, de befolyásolni viszont igen. Ez a legősibb marketing eszköz, amit „szájmarketingnek” is szoktak nevezni. Egyértelmű összefüggés van a sikereid és a között, hogy az ismerőseid közül mennyien beszélnek rólad pozitívan, és mennyien ajánlanak téged:
A. ELLENZŐK (detractors) – rossz híredet keltik, mert ellenzik amit képviselsz.
B. PASSZÍVAK (passives) – nem beszélnek rólad, mert nem vagy rájuk hatással, de befolyásolhatóak.
C. RAJONGÓK (promoters) – jó híredet keltik, mert tetszik nekik az, amit képviselsz.
Mert évezredek óta ez a legeredményesebb marketing forma. A Nielsen Global Trust in Advertising jelentése szerint az emberek 83% -a jobban bízik a barátok, a család és a megbízható üzleti partnerek ajánlásaiban, mint bármely más hirdetési formában.
Mert ez a kulcs ahhoz, hogy olyan emberekhez juss el bizalmi alapon, akik komoly befolyással bírnak a tevékenységed eredményességére. Ha jól csinálod, a lehetőségek új dimenzióját nyitja meg számodra. A siker nem kizárólag a teljesítményedről szól, hanem leginkább arról a véleményről, ahogyan az emberek beszélnek róla. Attól, hogy a teljesítményed véges, a sikered még lehet korlátlan – ez csak a kapcsolatépítési készségeden múlik.