A könyvelő jogai és kötelezettségei – Kényes könyvelői feladatok a mindennapokban

A MINKE (Minősített Könyvelők Egyesülete) és az Infoszféra Kft. közös rendezvénye


Sok tévhit kering a vállalkozók között a könyvelői munkával kapcsolatban. Ki ne találkozott volna már azzal a kijelentéssel, hogy “nem probléma, majd a könyvelője megoldja”?! Ha azonban gond adódik, jönnek az álmatlan éjszakák…

 

Tisztázzuk tehát, hogy mik a könyvelő feladatai és kötelezettségei, és mi nem.

Melyek azok a kényes területek, amelyekért a cég vezetőségét terheli a felelősség, és melyek azok, amelyekért a könyvelő a felelős? Mik is pontosan a könyvelők kötelezettségei és milyen jogaik vannak? 

Ügyfélkapu, ki nem fizetett könyvelési díjak, és számos felelősségi kérdés a gyakorlatban, jogok és kötelezettségek a kényes kérdésekben.

2022. december 02.
10:00 - 15:30
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Főbb témakörök

10:00 – 11:30     Könyvelői feladatok – Érzékeny kérdések a könyveléssel kapcsolatosan Dr. Sallai Csilla

Miért éppen könyvelő irodai vállalkozásod van?

  • Misszió, vízió, célok

Könyvelőiroda működtetéséhez kapcsolódó érzékeny kérdések

  • Szervezeti forma választása
    • Munkaviszony vs külső szolgáltatóként végzett munka
  • Szolgáltatási paletta
    • Számviteli szolgáltatás vs könyvviteli szolgáltatás
    • „Teljesítési segéd”
    • Mire terjed(het) ki a könyvviteli szolgáltatás
    • Mire nem terjedhet ki?
    • Opcionális szolgáltatások
  • Szerződéses háttér
    • Szerződéses szabadság – Ptk szerint.
    • Hatékony szerződési konstrukció
  • Személyi feltételek
    • Humán erőforrásigény megtervezése
    • Új munkavállaló
    • „Kell egy csapat”
  • Irodai környezet, irodai rend, standardizálás
    • Hol és milyen iroda legyen?
    • Mindennek helye van
    • IT támogatás
    • Szervezeti struktúra szerepe
    • PMT, GDPR is a szabályozás része
  • Kapcsolódások más szolgáltatókhoz, szervezetekhez
  • Technikai feltételek
    • Ehhez kapcsolódó szakmai és informatikai ismeret
    • Ügyfél rendszereihez való kapcsolódások
  • Árképzési mechanizmus
    • Cégek jellemzői
    • Saját működéshez kapcsolódó árazási rendszer
    • Fedezet
  • Felelősségi háló
    • Szerződésszegés
    • Biztosítás lehetősége, keretei

 

11:45 – 13:15     Kintlévőségkezelés a gyakorlatbanPüsök Zoltán

  • Mit tehetünk, ha nem fizet az ügyfél?
  • Határidők/tanácsok
  • Kintlévőség kezelési szabályzat – ügyvezető feladata
  • Milyen eszközeink vannak a követelésünk érvényesítésére?
  • Követelésmenedzsment a gyakorlatban – behajtás helyett megelőzés
  • Felszólító levelek tartalmi elemei
  • EXTRA – letölthető segédanyagok

Előadónk egy 4 db szakmai anyagból álló segédletet biztosít, amit a rendezvény után megkapnak a résztvevők:

  • Hitelezői pozíció a felszámolási eljárásban: Rövid útmutató gazdálkodó szervezetek részére arra az esetre, ha partnerük fizetésképtelen vagy felszámolás alá került
  • ADÓSI pozíció a felszámolási eljárásban: Rövid útmutató gazdálkodó szervezetek részére arra az esetre, ha fizetésképtelenné válnak vagy felszámolás alá kerülnek
  • Részletfizetési megállapodás minta
  • Részletfizetési megállapodás kezességgel

 

13:45 – 14:45     Az adóellenőrzés folyamataKiss-Orosz László

  • Az ellenőrzésre történő kiválasztás legföbb okai, elkerülési lehetőségek, veszélyek.
  • Támogató eljárás, jogkövetési vizsgálat, adóellenőrzés
    • közötti különbségek és lehetőségek
    • képviseleti, nyilatkozati lehetőségek és a velük való játék
    • mikor éljünk az önellenőrzési és helyesbítési lehetőségekkel, mikor nem érdemes
  • Jogaink amikkel nem élünk, (vagy nem merünk élni)
    • Nyilatkozat, tanúvallomás, szakértő vélemény, ellenbizonyítás
    • Iratbetekintés
  • Ellenőrzés folyamata, ellenőrzés lezárása
  • Észrevétel, fellebbezés, bírósági szakasz

 

15:00 – 15:45     Ügyfélkapu / Cégkapu kezelés az ügyfél helyett?Kránicz Dániel

  • A szerződés fontos elemei ügyfélkapu/cégkapu kezelés során
  • Könyvelő kötelezettségei – ügyfél tájékoztatás főbb elemei
  • Szerződés megszüntetésnél teendők
  • Speciális jogi esetek
    • ügyfélkapu meghatalmazás megszüntetés
    • jogi vita elkerülésének lehetősége
  • Egyéni vállalkozók ügyfélkapus meghatalmazása és magánszemély meghatalmazása egyidőben – eljárási tapasztalatok és felmerülő problémák

 

 

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + áfa

KEDVEZMÉNYEK

17.900 Ft/fő + áfa, ha jelentkezése  november 18-ig beérkezik hozzánk.

 

Az előadásról felvétel készül!

Az online előadás résztvevőinek lehetősége van megrendelni az előadások felvételét,
hogy a rendezvény után ismét megnézhessék az előadásokat.
Kérjük, amennyiben erre igényt tart, a jelentkezés leadásakor írja be a megjegyzés rovatba: videó

A felvétel díja a részvételi díjon felül: + 5000 Ft/fő + áfa

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza az online előadáson való részvétel díját és a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre és a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.
6. A rendezvény az Infoszféra Kft. és a MINKE  közös rendezvénye. Jelentkezésével hozzájárul, hogy a szervezők adatait marketing célra felhasználják, további tájékoztatást küldjenek. Ezen tájékoztatók küldéséhez való hozzájárulását bármikor visszavonhatja a szervezők elérhetőségein.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020