Adóellenőrzés a gyakorlatban

Kopogtat a NAV: Adóellenőrzési felkészítő - új irányok

2025. május 07.
10:00 - 12:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)

Megjelent a NAV 2025-ös ellenőrzési terve, amelyben az előző évhez hasonlóan kiemelt szerepet kap a differenciált, kockázati alapú megközelítés. A NAV tovább finomítja az ellenőrzésre kiválasztás folyamatát a rendelkezésére álló hatalmas adatvagyon és a mesterséges intelligencia alkalmazásával, és ezek alapján az adózók jogkövetési hajlandósága szerint választja ki az ellenőrzés típusát.

A NAV továbbra is támogatja az adókötelezettségek teljesítésére törekvő, együttműködő adózókat, ugyanakkor kíméletlenül, azonnali szigorral csap le a csalárd tevékenységet folytatókra. A Mesterséges Intelligencia munkacsoport óriási mennyiségű adatot dolgoz fel, amelyek segítik őket a kiválasztásban.

 

A 2025-ös év adóellenőrzéseinek fókuszában a következő cégek vannak:

  • a legnagyobb adóteljesítményű adózók – az adókedvezmények, a társasági adóalap növelő és csökkentő tételek megállapítása, a rehabilitációs hozzájárulás kötelezettség helyes teljesítése, az adómentes kifizetések
  • kapcsolt vállalkozások – helyes nyilvántartás, egymás közötti ügyletek során alkalmazott árak
  • több éve tagi kölcsönből működő társaságok
  • levonható áfát évek óta görgető vállalkozások
  • gépjármű kereskedők,
  • vagyonvédelmi tevékenységet folytatók,
  • külföldi és belföldi e-kereskedelmi platformok üzemeltetői

Szakmai előadásunk kizárólag gyakorlati esetekre és tapasztalatokra épül, és minden cégvezető, pénzügyi vezető, könyvelő, könyvvizsgáló, adótanácsadó és adószakértő számára hasznos lehet, hiszen nem jogszabályokat fogunk ismertetni, hanem a valós életet.

Főbb témakörök

  • Mire fókuszál most a NAV, melyek a tipikus adóhatósági megállapítások?
  • Milyen vizsgálatokra számíthatunk?
  • Mi a különbség az egyes eljárás típusok között? Mik a lehetőségeink?
  • Mi az adategyeztetés?
  • Mi a menete egy adóellenőrzésnek? Hogyan készülhetünk fel rá?
  • Miket tehetünk egy ellenőrzés során, mikre kell figyelnünk?
  • Honnan lehet tudni, hogy jön a  NAV? Értesítenek előre? Be kell engednünk a NAV-ot a cégünkben?
  • Mi történik, ha meg akarnak hallgatni minket személyesen? Hogyan lehet erre felkészülni?
  • Lehet-e konzultálni az adóhatósággal?
  • Hogyan zárul le egy adóellenőrzés?

Részvételi díj

19.900 Ft/fő + ÁFA

 

KEDVEZMÉNYEK

15.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  május 6-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre és a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020