Számlázás és elektronikus számlázás a gyakorlatban

Számlázási hibák, gyakori problémák valós időben az Adóhivatal látómezejében

A számla adattartalmára vonatkozó szabályozások az elmúlt néhány évben bár sokat nem változtak, azonban a számlaadat-szolgáltatási kötelezettséggel sokkal jobban az érdeklődés középpontjába került mind adóhivatali és mind vállalkozási oldalon.

Az adóhivatalnál a korábbi évekhez nem hasonlítható mennyiségű információ gyűlt össze a vállalkozások számlakiállítási gyakorlatáról, annak esetleges hiányosságairól.

Az elmúlt évek emellett a digitalizációról is szóltak. Jelenleg már minden negyedik számlát elektronikusan állítanak ki a vállalkozások. A számlák adattartalmán kívül az elektronikus számlák kiállítása, kezelése, megőrzése további kérdéseket vetnek fel.

Az előadás a számlázás és elektronikus számlázás útvesztőiben mutat megfelelő irányokat, a helyes jogszabály értelmezésen túlmutatóan gyakorlati kérdéseken keresztül. Az előadás végén lehetőség van a témával kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélésére is.

2022. június 09.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM *** / Online ÉLŐ előadás

Főbb témakörök

Számlázási alapok a gyakorlatban • Számlázási elvek • Számlakibocsátási kötelezettség ismertetése • Számlakibocsátás alóli mentesülés esetei • Készpénzfizetési korlát • Számlakibocsátás határideje • A számla fogalma • Mitől lesz egy dokumentum számla? • Számla melléklet és számla adattartalma • Számla gazdasági és adójogi használata
Számla adattartalma • Számla adattartalmának bemutatása, azok jogszabályi értelmezése • Jellemző hiedelmek a kötelező adattartalommal kapcsolatban (pl. aláírás, példánysorszámozás, számla pénztárgépi rögzítése stb.) • Jellemző gyakorlati problémák bemutatása (esettanulmányok ismertetése) • Teljesítési időpont meghatározása, feltüntetése a számlán • Időszaki elszámolású ügyletek kezelése • Alkalmazandó árfolyam • Új közlekedési eszközök számlázási szabályai • Egyszerűsített adattartalmú számla • Gyűjtőszámla
Számlával egy tekintet alá eső okirat kiállítása • Számlával egy tekintet alá eső okirat kiállítása • Számlával egy tekintet alá eső okirat fogalma, kötelező tartalma • Egylépcsős és kétlépcsős számla módosítás • Csoportos helyesbítő számla gyakorlati lehetőségei és problémái: számlaadatok módosítása, összegszerű módosítások • Időszaki elszámolású ügyletek helyesbítésének számlázási szabályai • Fordított adózású ügyletek helyesbítése • Számla érvénytelenítésének esetei: a kibocsátott számla érvénytelenítése, ki nem bocsátott számla érvénytelenítése • Mikor kell számlát érvényteleníteni és mikor helyesbíteni? • Jellemző hibák számlával egy tekintet alá eső okirat kiállításakor: módosító bizonylat helyett számla kiállítása, mit lehet módosítani egy számlán és mit nem • Érvénytelenítés és módosítás elhatárolása
Speciális számlázási esetek • Meghatalmazotti számlázás, önszámlázás • Előleg kezelése, végszámla kiállítása • Belföldi fordított adózásról kiállított számla • Különbözet szerinti szabályozás alá tartozó ügyletről kiállított számla adattartalma • Árengedmény kezelése: utólag adott árengedmény, adott számlában érvényesített árengedmény
Számla kiállítás technikája • Nyomtatvány alapú számlák használata, azokkal kapcsolatos jellemző problémák, kihívások • Pénztárgéppel kiállított számlák • Számlázó program használata • Megfelelő számlázó program választása • Számlázó programmal kapcsolatos jogszabályi követelmények • Jellemző nem megfelelő számlázó program működések • Számlázó program ajánlás
Elektronikus számlázás • Mitől lesz egy számla elektronikus számla? • Elektronikus számlázási módszerek • Elektronikus számla befogadásának kérdései • Archiválási lehetőségek • Többféle számlázási megoldás együttes használata • Szolgáltató bevonása az elektronikus számlázási folyamatba • Szakmai konzultáció, a résztvevők kérdéseinek megválaszolása
Szakmai konzultáció

Részvételi díj

Tantermi részvétel esetén

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

22.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

23.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése június 7-ig beérkezik hozzánk.

Ebéd (személyes részvételnél, igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

 

Online részvétel esetén

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK ONLINE RÉSZVÉTEL ESETÉN

18.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

19.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése június 7-ig beérkezik hozzánk.

 

A előadáson személyesen, tanteremben, vagy online élő formában is részt vehet! Kérjük, a jelentkezés leadásakor jelölje meg választását!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tantermi részvétel esetén tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.


Az ár online részvétel esetén tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020