Tényleg igaz, hogy már egy évig ki kell cserélni a hibás ruhákat, termékeket?
Tényleg 1 évig lehet már visszavinni a hibás használt autót, használt telefont is?
Igaz, hogy ellehetetleníti az akciókat egy 2022-től életbe lépő új árazási szabály?
Mik a tapasztalatok az új jótállási szabályokkal kapcsolatosan?
Miért büntet a leggyakrabban a fogyasztóvédelmi hatóság?
Kivédhetőek a GVH (versenyhivatal) fogyasztóvédelmi eljárásai?
Az üzletek, webáruházak működésére számos fogyasztóvédelmi jogszabály vonatkozik, amelyek többségével nagyjából minden kereskedő tisztában van. Vannak azonban szabályok, melyek sajnos gyakran változnak.
2022-ben a kellékszavatosság, a jótállás, az árazás, és az akciók megtévesztő, agresszív megjelenítése ezek közé tartozik és a fokozott ellenőrzés miatt egyre több bírságra számíthatunk.
2022. január 1-től lényeges változások léptek életbe!
A 2 éves szavatosságon belül már nem 6 hónapig, hanem 1 évig köteles a kereskedő bizonyítani a hiba eredetét.
Előadónk, a téma egyik legismertebb szakértője, a szakmai nap folyamán bemutatja a fogyasztóvédelem legfontosabb kérdéseit, a változásokat és hozzásegíti a résztvevőket, hogy:
– megismerjék az új szabályokat
– tisztában legyenek az összes őket érintő jogszabály részleteivel;
– biztosak legyenek benne, mit kell most tudni a jótállásról és a szavatosságról
– megismerjék a kötelező jótállás és szavatosság mellett az önkéntes jótállás rendszerét
– végiggondolják, hogyan lehet megelőzni, szabályszerűen dokumentálni és profin orvosolni a fogyasztók minőségi kifogásait és panaszait.
Árazás, akciók terén is nagy horderejű változás lesz 2022 májusától. Sokkal nehezebb lesz akciókat hirdetni, mint eddig! A korábbi (áthúzott) ár feltüntetés kötelező lesz, és nem lehet magasabb, mint az előző 30 nap legalacsonyabb ára.
Bemutatjuk, milyen megoldások lehetnek jogszerűek, illetve hogy milyen akciós árfeltüntetés lesz biztosan jogsértő. A cél az új szabályok megismerése, az ezentúl jogsértő gyakorlatok helyetti új megoldások megtalálása. A friss árazási szabályokon túl megmutatjuk az elmúlt évek főbb eljárásait a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok (akciók, kifogyott készletek, megtévesztő állítások, FOMO – azaz agresszív gyakorlatait), és segítünk kialakítani a megfelelés lehetőségeit úgy, hogy a marketing hatékony maradhasson.