Környezetvédelmi Termékdíj és a SUP irányelv 2022.

Aktualitások, határidők, nyilvántartás, bevallás, adminisztráció, valamint a SUP irányelv hazai alkalmazása

2022. február 07.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM *** / Online ÉLŐ előadás
A szakmai nap során bemutatásra kerülnek a termékdíj aktualitások, a 2022. január 31.-ig esedékes bejelentések határideje, teendők és az egyszer használatos műanyag termékek, műanyag hordtasakkal kapcsolatos új szabályok, feladatok. Célunk, hogy segítséget nyújtsunk a vállalkozásoknak a sűrűn változó szabályrendszer és a szerteágazó adminisztratív feladatok útvesztőjében. A kötelezettségek és a feladatok ismerete mellett nélkülözhetetlen az átgondolt, biztos alapokon nyugvó belső nyilvántartások kialakítása, amelyből megállapítható és alátámasztható a termékdíj bevallási és fizetési kötelezettség. A „SUP” néven is ismert irányelv ugyan nem túl hosszú, értelmezése azonban annál nehezebb. A program keretében elsősorban értelmezési kérdésekkel foglalkozunk és kitérünk a hazai két vonatkozó kormányrendelet bemutatására is. A SUP irányelvnek már most is van környezetvédelmi termékdíj vonatkozása, de a későbbiekben létrehozandó kiterjesztett gyártói felelősségi rendszerrel további teendők várhatók.

Főbb témakörök

SUP irányelv és hazai jogszabályok
Az egyes műanyagtermékek környezetre gyakorolt hatásának csökkentéséről szóló 349/2021. (VI. 22.) Korm. rendelet az egyszer használatos műanyagtermék gyártójának kötelezettségeket határoz meg, mégpedig
1. a hulladékgazdálkodási hatóságnál kérelmezni kell a nyilvántartásba vételt,
2. a forgalomba hozott termékekről nyilvántartást kell vezetni,
3. adatszolgáltatási kötelezettséget kell teljesíteni.

Egyszer használatos műanyagtermék például:
– flexibilis anyagból készült zacskók, csomagolások,
– italtartó poharak,
– szívószálak,
– ételtároló edények,
– könnyű műanyag hordtasakok,
– italpalackok, stb.
– műanyag, biológiailag lebomló műanyag.

2022. január 31. – bejelentési határidő
1. készletre vételkor keletkező termékdíj-kötelezettség (kevesebb bizonylatolás, megállapítás és nyilvántartás),
2. egyéni hulladékkezelés választása (kedvezőbb fizetés),
3. termékdíj átalány-fizetés (minimális adminisztráció),
választása

Termékdíj aktualitások a változások tükrében
– Műanyag, biológiailag lebomló műanyag,
– Műanyag bevásárló-reklám táska kontra műanyag hordtasak,
– Könnyű műanyag hordtasak és a nagyon könnyű műanyag hordtasak,
– Termékdíjtételek változása, műanyag hordtasakok esetében 57,-Ft/kg-ról 1900,-Ft/kg-ra ),
– biológiailag lebomló műanyagból készült műanyag hordtasakok esetében 57,-Ft/kg-ról 500,-Ft/kg-ra

Nyilvántartás, bejelentés, bevallás és gazdálkodói adminisztráció
– Termékdíj – áruosztályozás – hulladékgazdálkodás – számvitel összefüggései
– Nyilvántartás a termékdíjban – Hogyan kell kialakítani
– Bejelentés – ’TKORNY nyomtatvány részletei
– Termékdíj-megállapítás – számlázás, nyilvántartás
– Bevallás, megállapítás és nyilvántartás összefüggései
– Bevallás elkészítése – ’KTBEV kitöltésének részletei. Fókuszban a BEV lap és a VIS lap
– Milyen adatok szükségesek a helyes bevalláshoz?
– Visszaigénylés jogcímei és bizonylati háttere, adminisztrációja
– Bizonylatok a termékdíjban – megállapítás és nyilvántartás kapcsolatai
– Számlázás, nettó és bruttó érték – hogyan kell felszámítani a termékdíjat
– Árumegnevezés – áruismeret – vámtarifaszám meghatározása
– Gyártói és kereskedői kötelezettségek a termékdíjban
– Termékdíjköteles termékek aktualitásai (akkumulátor, csomagolószer, egyéb kőolajtermék, elektromos és elektronikai berendezés, gumiabroncs, reklámhordozó papír, egyéb műanyag termék, egyéb vegyipari termék, irodai papír)
– Egyutas és többutas csomagolószer adminisztrációja
– Termékdíj-átalány adminisztrációja! Mezőgazdasági termelők, csekély kibocsátók és gépjármű kereskedők átalány lehetőségei
– Nyilatkozatadás, szerződéses átvállalás és a termékdíj raktár részletei
– Termékdíj „mentességek és kedvezmények” szabályai
– Vállalatirányítás és a termékdíj-kötelezettség kezelése
– Hogyan lehet felkészülni a hatóság ellenőrzésére és a szigorú szankciókra
– Megbízhatóság és hatékonyság növelése a termékdíjban

Szakmai konzultáció

Részvételi díj

Tantermi részvétel esetén

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

20.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése február 4-ig beérkezik hozzánk.

Ebéd (személyes részvételnél, igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

 

Online részvétel esetén

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK ONLINE RÉSZVÉTEL ESETÉN

19.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

20.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése február 4-ig beérkezik hozzánk.

 

A előadáson személyesen, tanteremben, vagy online élő formában is részt vehet! Kérjük, a jelentkezés leadásakor jelölje meg választását!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tantermi részvétel esetén tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.


Az ár online részvétel esetén tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre és a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020