Környezetvédelmi termékdíj 2021.

Várható változások, aktualitások, gyakorlat, ellenőrzés



Szokásos év végi konferenciánkon teljeskörűen bemutatjuk a termékdíj szabályozást, a megfelelési lehetőségeket a megváltozott gazdasági környezetben, a gyakorlatot, valamint azon termékdíj és egyéb jogszabályi lehetőségeket, megoldásokat (termékdíj raktár és „fizetési könnyítések”…), amelyekkel jogszerűen csökkenthetők a gazdálkodói költségek.

Célunk, hogy segítséget nyújtsunk a vállalkozásoknak sűrűn változó szabályrendszer, a bonyolult vámtarifaszám meghatározás, valamint a szerteágazó adminisztratív feladatok útvesztőjében.
A kötelezettségek és a feladatok ismerete mellett nélkülözhetetlen az átgondolt, biztos alapokon nyugvó belső nyilvántartások kialakítása, amelyből megállapítható és alátámasztható a negyedéves termékdíj bevallási és fizetési kötelezettség.

2021-ben változik a termékdíj szabályozás!

2020. december 01.
9:00 - 16:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online előadások - ÉLŐ

Főbb témakörök

  • 2021. július 1-jétől változik a termékdíj szabályozás

– Új rendelkezések bevezetése
– Műanyagok, biológiailag lebomló műanyag definíciói
– Műanyag bevásárló-reklám táska módosítása műanyag hordtasak fogalomra
– Könnyű műanyag hordtasak és a nagyon könnyű műanyag hordtasak meghatározás beillesztése
– Termékdíjtételek változása

  • Felkészülés a bevallásra. Minden, amit a termékdíjról tudni érdemes

– Gazdasági környezet változásainak lekövetése a termékdíj szabályain keresztül
– Termelésben, kereskedelemben, szolgáltatásban a termékdíj szabályozás
– Cégen belüli árukezelés és termékdíj nyilvántartás kapcsolata
– Bejelentés, bevallás szabályai és adminisztrációja
– ’KTBEV nyomtatvány részletei, összefüggései
– Kibocsátás és készletre vétel. Mikor melyiket célszerű választani?
– Belföldre és külföldre értékesítés szabályai
– A múlt rendezése, vagyis az elmulasztott adatokat hogyan kell bevallani? Pótbevallás és önellenőrzés szabályai.
– Szerződések, árukódok, cikkszámok, CsK/KT kódok optimális tervezése
– Nyilatkozatadás és a szerződéses átvállalás részletei a bevallás oldaláról
– Csomagolás – csomagolószer témakör: problémák, megoldások
– Újrahasználati szabályok (raklap, láda, kanna) optimális alkalmazása
– Elektromos és elektronikai berendezések termékkör nehézségei
– Nyomdaipari termékek helyzete
– Bérgyártás lehetőségei
– Hogyan épül be a termékdíj az áru értékébe?
– Nyilvántartás kialakítása
– Vállalatirányítási és termelésirányítási rendszerek termékdíj szempontú megközelítése.
– Visszaigénylés jogcímei, nyilvántartásai és bevallási részletei
– Mikor és mire alkalmazható a nyilatkozatadás, az átvállalás, a visszaigénylés és a termékdíj raktár?
– Termékdíj-átalány előnyei
– Ki végezze a termékdíj ügyintézést?
– Hogyan lehet felkészülni a NAV ellenőrzésére? Termékdíjat érintő bírság és mulasztási bírság
– Termékdíj – adózás – számvitel – EKAER – hulladékgazdálkodás rendszerének alapvető szabályai, összefüggései
– Példák a jogszerű bevallásra

  • Tarifaszámok a termékdíjban. Az adózás első lépése a helyes vámtarifaszám megállapítása

– Első és legfontosabb paraméter: a vámtarifaszám meghatározása
– Vámtarifaszámok szerepe a termékdíj szabályozásban
– Áruazonosító szám szerepe, a vámtarifa használatának szabályai
– Áruismeret szükségessége. Mit szükséges tudni a termékekről?
– Hogyan és milyen elvek mentén kell meghatározni egy termék vámtarifaszámát?
– Ha eddig helytelen volt a vámtarifaszám, akkor mit kell és lehet tenni?
– Csomagolószer önálló termékként, illetve csomagolás részeként?
– Mit jelent a csomagolóeszköz, a csomagolóanyag és a csomagolási segédanyag a vámtarifaszám és a CsK kód meghatározásának szemszögéből?
– Papír, műanyag, fa, fém stb. alapanyagból készült csomagolószerek
– Az elektronikai berendezések, termékek áruosztályozása. Hogyan állapítható meg, hogy a termék tartalmaz-e elektronikai elven működő részeket? Alkotórész és tartozék ismérvei. Ipari és háztartási gépek, szerszámok, eszközök. Az elektromotortól, a kapcsolókig és relékig. Több száz elektronikai termék adózása
– Hogyan határozható meg a reklámhordozó papír termékdíj-kötelezettsége?
– Alapvető szabályok és kivételek. Prospektustól a szóróanyagokig
– Akkumulátor, gumiabroncs és kenőolajok, akár önálló termékként, akár gépek, berendezések részeként
– Egyéb műanyag termék, az egyéb vegyipari termék és az irodai papír ismérvei
– Vámtarifaszám ellenőrzése gazdálkodói és hatósági oldalról
– Ellenőrzés!? Hogyan és milyen szabályok alapján történik
– Termékdíjbírság és mulasztási bírság elkerülése a hatóság ellenőrzése során
– Konzultáció a résztvevők kérdései alapján.

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

30% kedvezménnyel 17.430 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

20% kedvezménnyel 19.920 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  november 20-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:   az online előadáson való részvételt és a kiadvány anyagát elektronikus formában

 

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)  A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.

A szakmai nap bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

 

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Széchenyi 2020