Munkahelyi ADATKEZELÉSEK – A munkavállalók megfigyelése legálisan

2023. január 26.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

A munkavállalók megfigyelése a munkáltatók és a tulajdonosok szerint is elkerülhetetlen és helyénvaló a mai világban.

Előadásunkon az ország egyik legismertebb adatvédelmi szakértő előadója részletesen ismerteti a munkahelyi adatkezeléssel kapcsolatos adatvédelmi szabályokat, gyakorlati szempontból körbejárja a HR és a munkajogi folyamatok adatvédelmi kérdéseit.

 

A szakmai nap során megtudhatjuk, hogyan ellenőrizhetjük munkavállalóinkat legálisan.

– Milyen jogai és kötelezettségei vannak a munkáltatónak és mik a munkavállalónak?
– Milyen eszközökkel és hogyan ellenőrizheti legális keretek közt a munkáltató a munkavállaló munkavégzését?
– Miként lehet betekinteni a munkavállalók levelezésébe, számítógépébe?
– Jogom van tudni, hogy munkavállalóm mikor tervez gyermeket vállalni?
– Milyen feltételek mellett használható ellenőrzésre a céges autóba szerelt GPS?
– A kamera és a beléptetőrendszerek hogyan üzemeltethetők?

 

A konferencia minden résztvevője megkapja
ADATVÉDELEM – GDPR TOP8 – e-learning című tananyagunkat,
melynek megtekintéséért ügyvédek 6 kreditpontot kapnak.

Főbb témakörök

A munkavállaló adatainak kezelése és védelme, személyiségi jogok a munkaviszonyban

  • Adatvédelem a munkahelyen
    • a munkáltató, mint adatkezelő feladatai
    • a munkaviszony létesítése, fennállása, megszűnése körüli adatkezelési tudnivalók: pályázat (fejvadászat és toborzás), beléptetés (adatmásolás és nyilvántartások, diploma, igazolvány, erkölcsi bizonyítvány, stb,), folyamatos adatkezelés, adatkezelői kötelezettségek (nyilvántartások és tájékoztatók), kilépés, az őrzési kötelezettség és időtartama
    • gyakorlati esetek ismertetése
  • A dolgozók ellenőrzése
    • a dolgozó ellenőrzésének esetei
    • a munkavállaló rendelkezésére bocsátott technikai eszközök használatára vonatkozó szabályok – felelősségre vonás, bizonyítékok dokumentálása és felhasználása, munkáltató által biztosított eszközök használata
    • az eszközök által rögzített információk (pl. nyomkövetés, naplózás) felhasználhatósága
    • Kamerarendszer bevezetése és működtetése, kamerafelvétel munkabalesetek miatt, munkavállalók ellenőrzése céljából, adatfeldolgozók, hozzáférések, tájékoztatások
    • Beléptetőrendszerek alkalmazása- Biometrikus beléptetés, manuális beléptetés, különböző szoftverek. Adatok őrzésének időtartama. Adatvédelmi szabályzatok.

 

  • GDPR – Munka törvénykönyve
    • az Mt. a munkavállalók ellenőrzésére vonatkozó szabályai.
    • milyen teendői vannak a munkaadónak?
  • A Hatóság gyakorlata
    • a NAIH adatvédelmi ügyeinek jó része munkavállalók bejelentése alapján indul. Ismerjük meg a legfontosabb ügyeket!

Az előadáson minden témakört gyakorlati példákon keresztül, adatkezelési szituációkban mutatunk be.

Ezek közül néhány a teljesség igénye nélkül:

  • Feladható-e az álláshirdetés anonim módon?
  • Milyen kérdések tehetők fel egy állásinterjún, milyen adatok kérhetők el egy adatlapon?
  • Mennyi ideig tárolhatjuk az önéletrajzokat?
  • Tényleg bírság jár az erkölcsi bizonyítványok kezeléséért?
  • Mit tegyek, ha a dolgozóm adatait a partner cég részére át kell adni?
  • Pszichológiai tesztet milyen feltételekkel alkalmazhatunk?
  • Mikor olvashatjuk el a dolgozók leveleit? E-mail, internet, asztali- és mobiltelefon, gépjárműhasználat szabályai.
  • Az internetforgalom, a közösségi hálózatok használata miként felügyelhető?
  • Ellenőrzés GPS segítségével cég autóban, targoncában.
  • Kamera a folyosón, az irodában, a pénztárnál, a raktárban. Mennyi ideig, milyen feltételekkel?
  • Alkohol- és drogteszt használata
  • Hazugságvizsgálat, ruházat- és csomagátvizsgálás
  • IT eszközök használatának ellenőrzése
  • Távmunka során milyen ellenőrzésre van lehetőség?
  • A névkitűző használatára vajon lehet-e bárkit kötelezni?
  • Továbbíthatók-e a munkavállalók adatai a cégcsoporton belül más cégek részére, cafetéria szolgáltató részére?
  • Mi legyen a kilépő munkavállaló e-mail fiókjával?
  • Adattárolás a munkaviszony megszűnése után

 

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

19.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

20.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése január 24-ig beérkezik hozzánk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

 

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és az online részvétel költségét.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020