Számlázás és számlakorrekciók a gyakorlatban

Szakmai konferencia számlázási, pénzügyi, gazdasági és könyvelési szakemberek és vezetők részére

Gazdasági, pénzügyi, könyvelési és számlázási szakemberek nagy gondosságot és körültekintést igénylő munkájához ad szakmai tanácsot, felkészítést konferenciánk. A számlázás és számlakorrekció témaköreit részletesen kibontva vezetjük végig Önöket a téma gyakorlati problémáin, buktatóin.

2022. szeptember 21.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM *** / Online ÉLŐ előadás

Főbb témakörök

• A számla tartalma, speciális számlák
• A számla kötelező és elhagyható adatai
• Számviteli bizonylatot mikor kell kiállítani?
• Az előleg, foglaló és annak meghiúsulása, számlázási kezelése
• Előlegszámla-végszámla
• 100 %-os előleg
• Fordított adózású előleg kezelése
• Mikor kell előleg számla a nemzetközi ügyleteknél és mikor nem?
• Folyamatosan teljesített ügyletek számlázása
• Mitől függ, hogy melyik teljesítési időpontot kell alkalmazom és mitől lesz egy ügylet folyamatosan teljesítettként számlázandó
• A speciális esetek számlázása az időszaki elszámolású ügyleteknél (egy időszak / több esedékesség, bérleti díj / közüzemi költség, folyamatosan teljesített számla a nemzetközi ügyleteknél, stb.)
• Az időszaki elszámolású számlák speciális korrekciós szabályai
• Elszámoló számla kiállítása
• Hogy állíthatok ki negatív számlát?
• A kártérítés az áfában
• Új értelmezés: nem minden áfa körön kívüli kártérítés, amiről eddig azt gondoltuk
• A részletfizetés és a részteljesítés eltérő számlázása
• Hogyan állítsunk ki szabályosan egy gyűjtőszámlát a belföldi és a nemzetközi ügyleteknél?
• A fordított adózás (belföldi és nemzetközi)
• Mikor hogyan kell kiállítani a számlát számlakibocsátóként és számlabefogadóként?
• Mikor melyik bevallásban kell szerepeltetni?
• A továbbszámlázott szolgáltatások és az összetett ügyletek számlázása belföldön és külföldi felé
• Mikor kell számlázni az árengedményt és mikor nem szabad?
• A visszáruk, göngyölegek számlázása
• Mikor kell számlázni és áfázni az ingyenes átadást és mikor nem?
• Ingyenes átadások külföldre és belföldre • Az ingatlan értékesítések számlázása
• Mikor adóköteles, adómentes vagy fordított adózású a számla?
• Az 5 %-os lakás áfa alkalmazásával összefüggő számlázási kérdések
• A személygépkocsi beszerzés, eladás, bérlés, javítás, üzemeltetés áfa kezelése
A számlakorrekciók rendszere
• Mit kell tartalmaznia legalább egy korrekciós számlának?
• Mi az a számlával egy tekintet alá eső okirat?
• Mikor és hogyan kell kiállítani?
• Az érvénytelenítő / stornó számla alkalmazási köre és adattartalma
• Helyesbítő, módosító számlák
• Számlamódosítások a határon átnyúló ügyleteknél
• Hogyan veszem figyelembe a bevallásban és az elektronikus adatszolgáltatás során a számlamódosításokat?
• A módosítási láncok kezelése valamint a csoportos helyesbítő számla szabályai
Adólevonás és különleges számlázási esetek
• Az adólevonási jog érvényesítése
• Mikor önellenőrzéssel és mikor a folyó időszakban?
• A számla hibáinak hatása az adólevonásra
• Meddig vagyok felelős az az előttem lévő számlakibocsátók magatartásáért?
• A behajthatatlan követelés áfáját hogyan kapom vissza?
• Különleges helyzetek számlázási helyzetek leképezése
• Új szereplő belépése a szerződésbe a régi helyett
• A fiktív számla alapján előállt helyzet kezelése
• A jogtalanul áthárított áfát tartalmazó számlára vonatkozó különös visszatérítési szabály és annak korlátai
• Különös visszatérítési lehetőség a számlakibocsátónál
• Meghiúsult ügyletek ledokumentálása
• Számlázás jogutódlás esetében
• Különleges adó visszatérítési esetek
Külföldiek felé kiállított számla
• A közösségi termékbeszerzést hogyan és mikor vallom be?
• A közösségi termékértékesítés adómentességének feltételei
• Mit kell ellenőriznem és mit nem?
• Miben más az export és a közösségi mentes számla?
• A proforma számla mire jó?
• Hogyan számlázom a láncügyletet és hogyan vallom be?
• Melyik szereplő hogyan számláz a háromszögügyletnél és mitől lesz egy ügylet háromszögügylet?
• Mikor kell adószámot kérnem más tagállamban és mikor tevékenykedhetek ottani adószám nélkül saját adószámomon?
• Külföldiek felé kiállított számlák
• Mikor fordított adózású, mikor adómentes, mikor adóköteles, mikor áfa hatályán kívüli
• A harmadik országbeliekkel bonyolított ügyletek számlázása miben különbözik a közösségiektől?
• Szolgáltatásnyújtások külföldiek részére vagy / és külföldön
• Számlázás, bevallás
• Külföldi magánszemélyek felé kiállított számlák
• Amikor megrendelőként áfát kell fizetnem
• Devizás számla
A számlázás technikai szabályai
• Alkalmazandó rendszerek, miről kell számlát kiállítani
• Az adóigazgatási azonosításra alkalmasság feltételei vizsgálata
• Számlázás jogutódlásnál, üzletág átadásnál, apportnál
• Az elektronikus adatszolgáltatásra vonatkozó szabályok
• Speciális számlázási esetek kezelése a számlakibocsátó és a befogadó oldaláról
Szakmai konzultáció, a résztvevők kérdéseinek megválaszolása

Részvételi díj

Tantermi részvétel esetén

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

25.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

26.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése szeptember 16-ig beérkezik hozzánk.

Ebéd (személyes részvételnél, igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

 

Online részvétel esetén

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK ONLINE RÉSZVÉTEL ESETÉN

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

22.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése szeptember 16-ig beérkezik hozzánk.

 

A előadáson személyesen, tanteremben, vagy online élő formában is részt vehet! Kérjük, a jelentkezés leadásakor jelölje meg választását!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza: online képzés esetén a kiadvány anyagát elektronikus formában

Az ár tantermi részvétel esetén tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.


Az ár online részvétel esetén tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020