Számlázás és számlakorrekció az új elektronikus adatszolgáltatás tükrében – Szakmai Konferencia a NAV szakértőjével



2018. július 1-jétől teljesen átalakult az ÁFA-adatszolgáltatási rendszer. Gazdasági, pénzügyi, könyvelési és számlázási szakemberek nagy gondosságot és körültekintést igénylő munkájához ad szakmai tanácsot, felkészítést konferenciánk. A számlázás és számlakorrekció témaköreit részletesen kibontva vezeti végig Önöket a NAV szakértő előadója az új elektronikus adatszolgáltatás gyakorlati problémáin, buktatóin.

Kiemelt témakörök: 

Az elektronikus adatszolgáltatás új szabályai – A számlahelyesbítések kezelése az új rendszerben – A belföldi áfa összesítő jelentés új szabályai a befogadott számlákról – A módosítások szerepeltetése a bevallásban – A számla kibocsátási kötelezettség – A számla teljesítési időpontja – A számla adóalapja – A nemzetközi ügyletek bizonylatolása

2018. szeptember 12.
9:00 - 16:30
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Hotel Hungaria City Center****

Főbb témakörök

Online számla adatszolgáltatás – Sike Olga, főosztályvezető-helyettes, NAV

1. Elektronikus adatszolgáltatás a számlák adatairól
– Kire vonatkozik? (Belföldön nyilvántartásba vett áfa és eva adóalany, a külföldön letelepedett belföldön „csak” regisztrált adóalanyt is ideértve)
– Ki minősül áfa alanynak, csoportos adóalanynak
– Vevő másik belföldi áfa alany
– A számlakibocsátásra kötelezett vagy a megbízott kötelezettsége? (Meghatalmazotti, azon belül önszámlázás esetén mi a teendő?)
– Az áthárított áfa összegétől függ.
– Értékhatár alatti számlák esetében lehetőség
– Értékhatár alatti lehetőség hogyan értelmezendő
– Internetkapcsolat szükséges

1.1. Számlázó programmal előállított számlák adatairól adatszolgáltatás
– A számlázó programmal szembeni követelmény
– Mit jelent a valós idejű adatszolgáltatás
– Milyen adatok közlése kötelező, melyek opcionálisak
– A számlázó program adatexport funkciója és az adatszolgáltatás
– Módosító és/vagy érvénytelenítő számlák
– Külföldön előállított számlák

1.2. Nyomdai úton előállított számlák adatairól adatszolgáltatás

– Értékhatártól függ a gyakoriság
– Adatszolgáltatás módja
– Módosító és érvénytelenítő bizonylatok
– Értékhatár alatti lehetőség

Online adatszolgáltatás II.

2. Belföldi összesítő jelentéssel kapcsolatos változások/befogadott számlákról adatszolgáltatás
– Értékhatár csökkenése
– Kimenő számlák adatszolgáltatása megszűnik
– Befogadott, adólevonási jog alapjául szolgáló számlák adatairól adatszolgáltatás

3. Átmeneti szabályok

– Kibocsátott számlák: teljesítés időpontja 2018. június elseje előtti, számlakiállítás júliusi
– Teljesítés időpontja július 1-je utáni, számlakibocsátás július 1-je előtti
– Befogadott számlák, adatszolgáltatás
– Éves bevallók esetében érvényes szabály

4. Gyakran előforduló kérdések
– Számla kibocsátás szabályai, adattartalma
– Érvénytelenítő számla és az adatszolgáltatás
– Módosító számla esetei és az adatszolgáltatás
– Előleg számla-végszámla megítélése és az adatszolgáltatás
– Nyomdai úton előállított számla adatainak „feltöltése”
– Számlázó program adatai kézi feltöltéssel lehetséges-e?
– Feltöltő felülettel kapcsolatos kérdések
– NAV-os számlázó programmal kapcsolatos kérdések
– A NAV méltányos eljárása, türelmi időszak mit jelent?

 

Online számla adatszolgáltatás – Mizsányi Attila, osztályvezető, NAV Központi Irányítás Ellenőrzési Főosztály

Számlázó programok
– 
A számlázó programokkal kapcsolatos követelmények
– A számlázó programok piaca, követelmények
– Vállalatirányítási rendszerek számlázási funkciója
– Az „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás”, a bevezetés menete és tapasztalatai

Adatok az online számla adatszolgáltatásban

– Az adatszolgáltatásban
– Adatok technikai, jogi kötelezősége
– Gyakori adatok a számlán
– A bevezetés tapasztalatai: tipikus problémák a szolgáltatandó adatokkal kapcsolatban

Az Online Számla Rendszer használata

– Elsődleges, másodlagos, technikai felhasználók
– Az egyes felhasználók jogosultságai
– Példák jogosultság rendszerekre cégen belül
– Önszámlázás és meghatalmazotti számlázás kezelése
– Tipikus felhasználói problémák

Az Online Számlázó
– Az Online Számlázó célja, működése, felhasználói, működése
– Az Online Számlázó lehetőségei és korlátai

Az adatszolgáltatás technikája

– A követelmények forrásai: miből dolgozik a fejlesztő?
– A beküldési és a feldolgozási folyamat
– A feldolgozási folyamat lehetséges eredményei
– Hibák, teendő hiba esetén
– Figyelmeztetések, teendő figyelmeztetés esetén

Jó gyakorlatok, javaslatok

– Az online adatszolgáltatás tapasztalatai
– Együttműködés a fejlesztőkkel
– Jó gyakorlatok, tippek, ötletek
– Az online adatszolgáltatás által nyitott lehetőségek

Az elektronikus számlázás
– 
Az elektronikus számlára vonatkozó szabályozás változásai
– Az elektronikus számlázás lehetőségeinek bővülése
– Tippek, javaslatok

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA,  ha a rendezvényre többen egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel 20.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  augusztus 31-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

További rendezvényeink