ÁFA Ügyintéző Mesterkurzus

Fókuszban a számlázás, az Áfa, az e-Áfa, az adódigitalizáció és a VIDA - 2 napos tanúsítványt adó képzés



2025. december 03. -
2025. december 04.
9:00 - 16:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Kinek ajánljuk a képzést – és miért érdemes részt venni rajta
Ez a kétnapos képzés olyan szakemberek számára készült, akik napi szinten találkoznak a számlázás, az általános forgalmi adó és az adóadminisztráció kihívásaival, és biztos alapokra szeretnék helyezni tudásukat a 2025-ben hatályban lévő szabályozás tükrében.

Adótanácsadóknak, könyvelőknek
Akik naprakész, gyakorlati tudást keresnek a belföldi és nemzetközi ügyletek áfabeli kezeléséről, a teljesítési időpontok pontos meghatározásáról, előlegek, végszámlák és korrekciók szabályszerű kezeléséről, valamint az eÁFA rendszer használatáról. A képzés során részletes, valós példákon keresztül mutatjuk be a gyakori hibákat és azok elkerülési módját.

Pénzügyi és számviteli vezetőknek
Akik felelősséget viselnek a vállalati adóadminisztrációért és adózási megfelelésért. A képzés segít abban, hogy a jogszabályoknak megfelelően alakítsák ki a vállalat számlázási folyamatait, és hatékonyan vezessék be a digitális megoldásokat, különös tekintettel az eÁFA rendszerre.

Vállalkozóknak, ügyvezetőknek
Akik több piacon működnek, és szeretnék átlátni azokat a kulcskérdéseket, amelyek befolyásolják az adózási kockázatokat és adminisztrációs terheket. A képzés támogatást nyújt a számlázás, teljesítési időpont és áfakezelés jogszerű és átlátható kialakításához.

 

Miért hasznos a részvétel?
• Naprakész tudás a 2025-ben hatályban lévő szabályokról, különös tekintettel az eÁFA rendszerre, az online számla adatszolgáltatásra, valamint a számlázási gyakorlat változásaira.
• Gyakorlati példák és esettanulmányok, amelyek valódi ügyeken keresztül mutatják be a helyes eljárásokat és a tipikus buktatókat.
• Kérdezési lehetőség és szakmai konzultáció: a résztvevők konkrét problémáikra is választ kaphatnak.
• Komplex megközelítés: a belföldi és nemzetközi szabályozás egymásra hatásának megértését segítjük elő, különös tekintettel az EU-n belüli és kívüli ügyletekre.

 

A képzés során a résztvevőknek lehetőségük van feltenni kérdéseiket, megvitatni a feladataikat és megoldási javaslatokat kapnak a felmerült problémáik megoldására.

 

A képzés elvégzéséről a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) állami tanúsítványt állítunk ki!

Főbb témakörök

1. A NAV digitalizációs stratégiája – mit várhatunk?

  • Jogszabályi háttér: eÁFA rendszer, ÁNYK utóélete
  • Online Számla rendszer és e-számla különbségei
  • Digitális

2. Belföldi ügyletek számlázási szabályai

  • Teljesítési időpont, számla kiállítási határidő
  • Előleg, részszámla, végszámla – jogi és gyakorlati különbségek
  • Tipikus hibák: időpont-eltolódás, előleg figyelmen kívül hagyása, fordított adózás elcsúszása

3. Számlakorrekciók és módosító dokumentumok

  • Helyesbítő vs sztornó – mikor melyik?
  • Időbeliség kezelése, utólagos ÁFA helyesbítés
  • Különös esetek: visszáruzás, teljesítési hely változása

4. eÁFA rendszer gyakorlata – 2025-től élesben

  • Regisztráció, felhasználók, jogosultságok kezelése
  • Esettanulmány: hogyan készül el egy eÁFA bevallás?
  • Kihívások: adatok megfeleltetése, tagolás, technikai hibák, NAV visszajelzések

5. Nemzetközi ügyletek ÁFA szempontból – áttekintés

  • Háromszögügylet, láncügylet, közvetett export/import
  • Teljesítési hely szabályai EU-n belül és kívül
  • Adómentes export és fordított adózás az EU-n kívül
  • Szolgáltatások teljesítési helye

6. EU-s értékesítés és beszerzés – VIES

  • Közösségi adószám ellenőrzése, vevői minősítés
  • Háromszögügyletek számlázása, szerepkörök
  • OSS/IOSS rendszerek és e-kereskedelem

7. Nemzetközi előlegek és korrekciók

  • Előleg EU-s partnertől – kell-e ÁFA?
  • Devizás számlák, árfolyam, teljesítésnap számítás
  • Módosítás nemzetközi ügyletnél – gyakori buktatók

8. A VIDA (VAT in Digital Age) csomag fő elemei:

  • Egységes áfa-regisztráció (Single VAT Registration)
  • Kötelező digitális számlázás az EU-n belüli ügyletekre
  • Határon átnyúló B2B tranzakciók új jelentéstételi rendszere (Digital Reporting Requirements – DRR)

9. Hogyan változik az uniós ügyletek áfakezelése?

  • Teljesítési hely, áfa-fizetési kötelezettség és adminisztráció új megközelítése
  • A jelenlegi OSS/IOSS rendszerek kiterjesztése és újraértelmezése

10. Mit kell tenni most? – Felkészülési lépések vállalkozások számára

  • Számlázási rendszerek és ERP-k vizsgálata
  • Partnertörzs karbantartás, közösségi adószámok ellenőrzése
  • IT és pénzügyi együttműködés a megfelelés érdekében

Záróblokk: kérdések-válaszok, résztvevői esettanulmányok, NAV-praxis tapasztalatok megosztása

Részvételi díj

100.000 Ft /fő/2 nap + áfa

KEDVEZMÉNYEK

60.000 Ft /fő/2 nap + áfa, ha egy cégtől a rendezvényre többen jelentkeznek
80.000 Ft /fő/2 nap + áfa, ha jelentkezése december 2-ig beérkezik hozzánk

 

 

MAXIMÁLIS LÉTSZÁM: 40 fő


Az alap részvételi díj tartalmazza:

                  • a két napos képzést
                  • prezentációt elektronikus kiadvány formában
                  • a képzés elvégzéséről szóló, a FAR rendszerből kiállítható állami tanúsítványt

 


KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK

Képzési tájékoztató

Felnőttképzési szerződés

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:

  • a képzésen való részvételt, a kiadványt elektronikus formában.

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/004198

A tanúsítvány kiadásának feltétele a webináriumon való részvétel esetén:

  • A részvételi díj kiegyenlítése
  • A rendezvény teljes időtartamán való igazolt részvétel (a rendszer a részvételt automatikusan naplózza).
  • A felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) szeptember 1-től életbe lépett módosító rendelkezései értelmében szükséges adatok megadása a jelentkezési lapon
  • Felnőttképzési szerződés elfogadása a jelentkezés leadásakor

 

Online élő közvetítés:

  • A rendezvényközvetítés online élőben, (webinárium) valós időben, MICROSOFT TEAMS alkalmazáson keresztül zajlik. Az alkalmazás használható online verizóban, vagy a következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes).
  • A rendezvényt megelőző munkanapon a hallgatóknak kiküldjük az online élő képzéshez való kapcsolódáshoz szükséges linket. A webináriumba a rendezvény megkezdése előtt 30 perccel tud becsatlakozni.
  • Hálózati követelmény: Minimálisan 5 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:

1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020