Külföldi terjeszkedés Áfa kérdései

Bejelentkezés, Állandó telephely, Áfa- visszatérítés, helyi Áfa szabályozás

2025. június 12.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)

Ez az előadás olyan vállalkozásoknak, szakembereknek és tanácsadóknak szól, akik aktívan jelen vannak vagy tervezik megjelenésüket külföldi piacokon, és szeretnék az általános forgalmi adóra (áfa) vonatkozó kötelezettségeiket jogszerűen, költséghatékonyan és kockázatmentesen kezelni.

Kiemelten ajánljuk az előadást:
Közép- és nagyvállalatok pénzügyi, számviteli és adózási szakembereinek, akiknek feladata a külföldi partnerekkel kapcsolatos számlázás, áfa-bevallás és regisztráció koordinálása.
• Olyan cégek ügyvezetőinek és tulajdonosainak, amelyek exportálnak vagy szolgáltatást nyújtanak más EU-tagállamokban vagy harmadik országban, és el kívánják kerülni a nemzetközi áfa-kezelésből fakadó bírságokat, késedelmeket vagy adminisztrációs nehézségeket.
Könyvelőknek és adótanácsadóknak, akik ügyfeleik nevében intéznek külföldi áfa-visszatérítési eljárásokat, regisztrációkat, illetve tanácsot adnak állandó telephelyek és külföldi cégstruktúrák kapcsán.

Miért különösen aktuális most a téma?
• A hatósági ellenőrzések egyre célzottabbak a külföldi áfa-regisztrációk és visszatérítések terén – a nem megfelelő gyakorlat jelentős pénzügyi kockázatot hordoz.
• Az egyre komplexebb uniós szabályozás, beleértve az OSS/IOSS rendszerek és az állandó telephelyek értelmezési bizonytalanságait, új kihívások elé állítja a magyar vállalkozásokat.
• A nemzetközi jelenlét tervezésekor több stratégiai és operatív kérdést is áfa-szempontból kell mérlegelni – ebben adunk világos, gyakorlatorientált iránymutatást.

 

Ez az előadás segít a résztvevőknek
átlátni az adózási kereteket, azonnal hasznosítható tudást szerezni, és felkészülten dönteni
a külföldi terjeszkedéssel összefüggő kérdésekben.

Főbb témakörök

1. blokk – Terjeszkedés Európában: szabályok és gyakorlati kihívások
1. Külföldi áfa-regisztráció – mikor, miért, hogyan?

  • A regisztrációs kötelezettség esetei: raktározás, távoli értékesítés, rendezvények, bérmunka
  • Bejelentkezési folyamat, határidők, gyakorlati nehézségek
  • Helyi szabályozások és „piros zászlók” – mire figyel a hatóság?

2. Külföldi áfa-visszatérítés (8. és 13. irányelv szerinti eljárások)

  • Jogosultság, kizáró okok, adminisztrációs követelmények
  • Elektronikus kérelem benyújtása Magyarországon keresztül
  • Tipikus visszautasítási okok, és hogyan előzhetők meg

________________________________________
2. blokk – Külföldi jelenlét: hol van az adózási határ?
3. Állandó telephely – jogi definíció és adózási következmények

  • Mikor „jön létre” állandó telephely?
  • A szolgáltatások, munkaerő és készletek kockázata
  • ÁFA és társasági adó kötelezettségek – külön vagy együtt?

4. Külföldi cégalapítás vs. áfaregisztráció

  • Mikor éri meg külön céget alapítani?
  • Hol érdemes székhelyet választani: szempontok (áfa, társasági adó, jogi környezet)
  • Magyar cég és külföldi leányvállalat viszonya áfa szempontból

________________________________________
3. blokk – Digitális értékesítés (távértékesítés), OSS és határon átnyúló e-kereskedelem
5. OSS rendszer – egypontos áfa-bevallás az EU-n belül

  • OSS működési logikája: B2C értékesítés, távoli szolgáltatásnyújtás
  • Áfakulcsok alkalmazása, nyilvántartási kötelezettségek
  • Mire nem jó az OSS – és mikor kell külön regisztrálni?

6. IOSS rendszer – import áfa egyszerűsítése e-kereskedelemben

  • Használati feltételek, vámértékhatár
  • Közvetítő igénybevételének esetei és kötelezettségei
  • EU-n kívüli szállítás – hogyan kezelhető jogszerűen?

________________________________________
4. blokk – Felkészülés, kockázatkezelés, tanulságok
7. Milyen folyamatokat kell házon belül átalakítani?

  • Számlázás, adatszolgáltatás, ERP integráció
  • Partnertörzs és áfaregisztrációs státusz karbantartása
  • Több országos jelenlét kontrollja: helyi szabályozások és határidők kezelése

8. Tipikus hibák és hatósági ellenőrzési tapasztalatok

  • Miért utasítják el a visszaigényléseket?
  • „Rejtett” állandó telephelyek, kockázatos értelmezések
  • Mire számítsunk egy külföldi adóhatósági vizsgálat során?

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

20.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

23.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  június 11-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:  online előadáson való részvétel költségét és a kiadvány anyagát elektronikus formában

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadáshoz a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak. Az előadás bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

További rendezvényeink

Previous Next
Széchenyi 2020