Elektronikus számlázás 2025+, a magyar e-számlázás és a ViDA kihívásai

Szakmai konferencia áfa és számlázási ügyintézők, szakértők és vezetők részére



2025. november 13.
10:00 - 14:30
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online ÉLŐ előadás - Microsoft Teams

Az elektronikus számlázás jelenlegi is tartogat jelentős kihívásokat a vállalkozások számára. A konferencián mind jogszabályi és mind technikai megközelítésből megvizsgáljuk a jó gyakorlatokat, valamint a leggyakrabban felmerült kérdésekre kapnak választ résztvevőink.

Az előadás második fele a ViDA csomag számlázási szabályairól szól, amely alapvetően befolyásolják ezt a környezetet. Az előadás bemutatja a magyar implementációs folyamatot, valamint azokat a legfontosabb kérdéseket, amelyek a következő évek elektronikus számlázási fejlesztéseit befolyásolják.

Főbb témakörök

A jelenlegi magyar elektronikus számlázás rendszere
Bevezetés
A számlázás digitalizációjának céljai és háttere
Elektronikus számlázás fogalma és jogi alapja
Az elektronikus számla megkülönböztetése a papíralapú számlától
Jogszabályi környezet
Keretszabályozás célja
Alapvető számlázási követelmények és azok gyakorlati értelmezése
Az Online Számla rendszer működése
Adatszolgáltatás és e-számla viszonya
A hash-kód és a technikai érvényesség kérdései
NAV Online Számlázó szolgáltatás szerepe (webes, mobil, API)
Elektronikus számla befogadása és megőrzése
A számlabefogadó kötelezettségei (hitelesség, adattartalom megőrzése)
Archiválási szabályok (elektronikus és papíralapú formában)
NAV archiválási szolgáltatás az Online Számlázóban
Gyakorlati megoldások: vállalati archiválás, DMS-rendszerek, hash-ellenőrzés
Tipikus hibák és félreértések (pl. e-mailben küldött PDF státusza)
Technikai és működési példák
Elektronikus számla életútja: kibocsátás – továbbítás – megőrzés
Gyakorlati példák: XML, PDF, e-aláírás
Ellenőrzés, auditálhatóság, megfelelőségi pontok
Összefoglalás
Hol tart ma Magyarország az e-számlázásban?
Főbb tapasztalatok, fejlesztési irányok
Nemzetközi összehasonlítás röviden (pl. Olaszország, Lengyelország)
A ViDA csomag (VAT in the Digital Age) magyarországi implementációja
A ViDA csomag áttekintése
Az Európai Bizottság célkitűzései
Fő pillérek: digitális számlázás, valós idejű adatszolgáltatás, egységes uniós modell
Az e-számlázás kötelezővé válásának időzítése az EU-ban
A ViDA csomag és a magyar rendszer kapcsolata Magyarország mint korai digitális adatszolgáltató ország
Az Online Számla rendszer illeszkedése az uniós elvárásokhoz
Különbségek és várható változtatási pontok
Technikai következmények
Adatformátum és adatstruktúra harmonizálása (EN 16931)
Interoperabilitás és platformkapcsolatok
Hatás az e-számlázási szoftverekre és ERP-rendszerekre
Várható jogszabályi és gyakorlati változások Magyarországon
Új adatszolgáltatási szabályok és ellenőrzési lehetőségek
Számlabefogadás és automatikus feldolgozás (machine-to-machine kommunikáció)
A ViDA hatásai a vállalkozásokra
Folyamatok újratervezése, automatizálás
Adózói adminisztrációs terhek csökkenése és megfelelőségi előnyök
Kihívások a KKV-k és multinacionális vállalatok számára
Összegzés és jövőkép
Az elektronikus számlázás fejlődési iránya az EU-ban
Magyarország lehetséges szerepe az uniós digitalizációs modellben
Gyakorlati tanácsok a felkészüléshez
Szakmai konzultáció

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + Áfa

KEDVEZMÉNYEK

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek hozzánk,

23.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése november 12-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre és a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

Széchenyi 2020