Digitalizált kintlévőség-kezelés

Az európai és a regionális átlagot kissé meghaladja a  digitalizált kintlévőségek kezelését Magyarországon az EOS Csoport tanulmánya szerint.

A nemzetközi pénzügyi szolgáltató szerdai közleménye szerint a megkérdezett 3400 európai vállalat 49 százaléka úgy véli, hogy folyamatait erősen digitalizálta, de csupán 18 százalékuk küld digitális felszólítást a késedelmesen fizető ügyfeleknek.

A kutatás adatai alapján Magyarországon a vállalatok 19 százaléka küld teljesen digitális fizetési felszólításokat célszoftver segítségével emailben vagy sms-benA közlemény idézi az EOS Magyarország marketingigazgatóját, aki ismertette: a szakemberek 42 százaléka szerint a digitális fizetési felszólításokkal a cég időt spórol, 38 százalékuk pedig úgy véli, hogy a jobb testreszabhatóság miatt javulhat a kintlévőségek feldolgozása. Somodi Bernadett hozzátette, hogy a vállalkozásoknak csupán 11 százaléka gondolja, hogy a digitalizáció nem javítaná a kintlévőség-kezelés hatékonyságát. A felmérést 2017 tavaszán az EOS Csoport megbízásából 16 európai országban kérdezte a pénzügyi szakértőket.

Ausztriában, Belgiumban, Bulgáriában, Görögországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, Romániában, Oroszországban, Szlovákiában, Spanyolországban, Horvátországban, Csehországban, Svájcban és Magyarországon több mint kétszázan, Németországban több mint négyszázan válaszoltak az utóbbi 8 év során a kintlévőségek kezelésében szerzett tapasztalataikról – áll a közleményben.


Széchenyi 2020